بازدید رؤسای دانشگاه جامع علمی کاربردی از واحدهای آموزشی شرکت ملی حفاری

جمعی از رؤسای دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با هدف تقویت و توسعه برنامه‌های آموزش‌ علمی تخصصی صنعت حفاری از بخش‌های مختلف اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی‌ شرکت ملی حفاری ایران در اهواز بازدید کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، در این بازدید محمد فتحیان، سرپرست معاونت نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی، کیانوش بهرهی، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربری استان خوزستان، مهران مکوندی، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری در امور فنی مهندسی و جمعی از مدیران و رؤسای دو مجموعه حضور داشتند.

هیئت دانشگاه علمی کاربردی پیش از این بازدید در ساختمان مرکزی شرکت در نشست با مدیران ارشد ملی حفاری درباره توسعه همکاری‌های آموزشی، جذب دانشجو از کشورهای حوزه خلیج فارس و ارائه آموزش‌های تخصصی در سطح بین‌المللی رایزنی و تبادل‌نظر کردند.

در این نشست معاون مدیرعامل شرکت در امور فنی مهندسی با ارائه گزارشی از صنعت حفاری در کشور و تأسیس شرکت ملی حفاری ایران به‌ فرمان امام خمینی (ره)‌ گفت: صنعت حفاری، صنعتی کلیدی و به‌طور کامل تخصصی بوده و استان خوزستان مهد علم و دانش در صنعت نفت و حفاری است که توجه جدی به این موضوع سبب پیشرفت صنایع کشور خواهد شد.

در همین حال، معاون نظارت‌سنجی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در بیان برنامه‌های این دانشگاه، ارتباط دوسویه دانشگاه با صنعت را کاری اساسی و مؤثر در انتقال دانش دانست و افزود: صنعت حفاری کشور نیازمند دانشگاهی تخصصی است که این موضوع در گرو ‌انتقال تجارب و دانش فنی از طریق متخصصان و کارشناسان این صنعت به دانشجویان علاقه‌مند به این صنعت خواهد بود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربری استان خوزستان نیز تقویت آموزش تخصصی در بخش حفاری را لازمه پیشبرد برنامه‌های کلان صنعت نفت عنوان و اظهار کرد: رسیدن به این موفقیت در گرو هم‌افزایی و هم‌فکری مراکز علمی و دانشگاهی با متخصصان صنعت کشور است و دانشکده‌های علمی کاربردی می‌تواند از مراکز شاخص در این زمینه باشد.

در ادامه اعضای این هیئت از بخش‌های مختلف اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت از جمله کلاس‌های درس، کارگاه‌های فنی و تجهیزات کاربردی از جمله دکل حفاری آموزشی و شبیه‌ساز کنترل فوران چاه دیدن کردند که در هر بخش از سوی کارشناسان مربوطه توضیحات لازم ارائه شد.

کد خبر 458214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =