فرانسه خود را برای کاهش عرضه گاز روسیه آماده می‌کند

رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که این کشور باید برای کاهش عرضه گاز از سوی روسیه به‌سرعت آماده شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون در جریان یک گفت‌وگوی تلویزیونی به مناسبت روز ملی فرانسه گفت: این کشور باید به‌سرعت بیاموزد که چگونه بدون گاز روسیه سر کند، زیرا مسکو از کاهش عرضه گاز به اروپا به‌عنوان سلاحی در درگیری‌های خود با اوکراین استفاده می‌کند.

وی همچنین از شهروندان فرانسه خواست مصرف انرژی خود را کنترل کنند.

مکرون اعلام کرد طرح کنترل مصرف انرژی را به‌زودی ارائه می‌دهد، طرحی که از همه شهروندان می‌خواهد برای نمونه با خاموش کردن لامپ‌ها هنگام خروج از محل کار، به کاهش هدررفت انرژی کمک کنند.

وی افزود: باید خود را برای شرایطی آماده کنیم که در آن باید به‌طور کامل بدون گاز روسیه سر کنیم، روسیه از انرژی به‌عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند.

قیمت‌های انرژی که پیش از آغاز درگیری‌های میان روسیه و اوکراین در اواخر ماه فوریه در حال افزایش بود، از زمان آغاز درگیری‌ها به‌شدت بالا رفته و سبب افزایش تورم در بیشتر اقتصادهای بزرگ جهان به بالاترین سطح در دهه‌های اخیر شده است.

فرانسه حدود ۱۷ درصد از گاز موردنیاز خود را از روسیه تأمین می‌کند و نسبت به بعضی از همسایگانش وابستگی کمتری به گاز روسیه دارد.

اما نگرانی‌ها درباره عرضه گاز روسیه در حالی روی می‌دهد که فرانسه به‌دلیل انجام عملیات تعمیرونگهداری پیش‌بینی‌نشده در رآکتورهای هسته‌ای قدیمی خود با کاهش تولید برق دست به گریبان است و این موضوع نگرانی‌هایی را درباره کمبود انرژی در فصل زمستان ایجاد کرده است.

دولت فرانسه پارسال به‌منظور حمایت از مصرف‌کنندگان در برابر قبوض سرسام‌آور انرژی، سقفی را برای قیمت برق و گاز در نظر گرفت، اقدامی که اجرای آن تا پایان سال تمدید شد.

کد خبر 459520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =