تشدید کنترل و نظارت بر عرضه در جایگاه‌های سوخت منطقه همدان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از تشدید رصد و پایش تأمین و توزیع مطلوب سوخت از مبدأ تا مقصد در این منطقه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی در این باره گفت: اوج مصرف بنزین و نفت‌گاز به‌ویژه در بخش حمل‌ونقل کشور و استان همدان در پی افزایش سفرهای تابستانی و از طرفی دیگر اختلاف نرخ فاحش این فرآورده‌ها با کشورهای همسایه، ضمن افزایش نامتعارف مصرف داخلی، جذابیت قاچاق سوخت را برای آفت‌های اقتصادی صدچندان ساخته است.

وی ادامه داد: به این منظور، تیم‌های گشت شبانه‌روزی متشکل از نیروهای داوطلب بسیجی شاغل با همکاری واحدهای حراست و بازرسی و رؤسای نواحی تابع مستقر در شهرستان‌های استان با همه توان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، به‌طور مستمر در جایگاه‌ها حضور می‌یابند و این وظیفه خطیر را به‌منظور تحقق حقوق شهروندی و حمایت از مصرف‌کنندگان واقعی به انجام می‌رسانند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان تأکید کرد: رسالت اصلی این شرکت تأمین و توزیع سوخت با استانداردهای کمّی و کیفی ملی برای تمامی سطوح و بخش‌های مصرف بوده است، اما بنا به الزامات قانونی در مواجهه با سوءاستفاده‌کنندگان خرد یا کلان، سرمایه‌های ملی به‌شدت برخورد می‌کند.

روستایی افزود: سوء‌استفاده از سهمیه کارت سوخت خودروهای شخصی و عمومی از معضلات حال حاضر جامعه است که متأسفانه از ابتدای سال جاری تعداد قابل‌توجهی کارت سوخت خودروهای عمومی و شخصی ازسوی بازرسان منطقه کشف و ضبط شده است.

وی یادآور شد: در ۵ ماه گذشته تعداد ۹۶ فقره پرونده تخلفات خرید و فروش غیرمجاز سوخت در کمیته رسیدگی به تخلفات منطقه مطرح و دریافت بیش از ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال غرامت تعیین شد.

مدیر منطقه همدان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از ارجاع ۲۴ پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی خبر داد و اظهار کرد: ثبات قیمت حامل‌های انرژی با منشأ فسیلی در دولت سیزدهم برای رفاه حال شهروندان و مستلزم مدیریت صحیح و مسئولانه آحاد مختلف جامعه در حوزه مصرف سوخت است.

کد خبر 460718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =