پیشرفت ۱۰ درصدی عملیات اجرای خطوط لوله جریانی میدان آزادگان جنوبی

مدیرعامل گروه پتروپارس در جریان اجرای فاز یک طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی از پیشرفت ۱۰ درصدی عملیات اجرایی خطوط لوله جریانی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل گروه پتروپارس، سید شمس‌الدین موسوی با اعلام این خبر گفت: پیمانکار احداث و راه‌اندازی تأسیسات سرچاهی و خطوط لوله جریانی فاز یک آزادگان جنوبی پس از ابلاغ آغاز به‌کار، بلافاصله فعالیت‌های مهندسی و تأمین کالای پروژه را آغاز کرده که تاکنون حدود ۱۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به اینکه این عملیات در قالب قرارداد EPCC  در حال اجراست، افزود: شرح کار پیمانکار شامل اجرای تأسیسات سرچاهی ۴۲ حلقه چاه و خطوط جریانی ۶ اینچ به طول ۲۹ کیلومتر و ۸ اینچ به طول ۱۲۶ کیلومتر مربوط به ۴۱ حلقه چاه و احداث بسترهای جدید شماره ۹۳ و ۹۴ و توسعه بستر ۷۹ برای آماده‌سازی حفاری سه حلقه چاه جدید است.

مدیرعامل گروه پتروپارس با بیان اینکه قرارداد خرید خطوط لوله جریانی، شیرآلات و فلنج‌های مورد نیاز پروژه از سوی پیمانکار با سازندگان امضا شده و فرآیند ساخت کالا در حال آغاز است، ادامه داد: مدارک مهندسی مربوط به کالاهای اصلی پروژه از قبیل پنل کنترل سرچاه (Wellhead Control Panel) و تجهیزات تزریق مواد شیمیایی و باقیمانده اقلام لوله‌کشی تهیه شده و مذاکره با سازندگان داخلی برای دریافت پیشنهادهای فنی در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود ماه آینده قراردادهای ساخت با سازندگان مربوطه امضا شود.

موسوی از مذاکره با شرکت‌های داخلی به‌منظور روکش (Cladding) و ایجاد پوشش داخلی لوله‌های فشار بالا در بخش سرچاهی خبر داد و با تأکید بر جدیت پتروپارس در انجام تعهد خود برای تولید زودهنگام چاه‌های مربوط به این میدان بیان کرد: با مساعدت کارفرما در روزهای اخیر کالاهای مربوط به خطوط جریانی پنج حلقه چاه واقع بر بسترهای ۴۴ و ۴۵ و ۴۶ شروع به تحویل شده که از مجموع ۳۵ کیلومتر لوله مربوط به این پنج چاه تاکنون حدود ۲.۵کیلومتر لوله با سایزهای ۶ و ۸ اینچ به‌صورت امانی به پیمانکار تحویل و عملیات ریسه کردن لوله‌ها و جوشکاری آنها آغاز شده است.

وی ادامه داد: همچنین فهرستی از کالاهای مربوط به تأسیسات سرچاهی این چاه‌ها نیز دریافت شده که بخشی از آن از سوی کارفرما در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت و مذاکره برای تأمین بخش دیگر از کالاهای مورد نیاز از منابع داخلی در حال انجام است.

بر اساس سیاست‌های گروه پتروپارس در استفاده حداکثری از نیروهای بومی و محلی، حداقل ۷۰ درصد نیروهای پیمانکار در اجرای این پروژه، از کارشناسان و کارگران بومی هستند.

کد خبر 460900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =