مرحله نخست طرح توسعه میدان بلال اوایل سال آینده تکمیل می‌شود

مجری طرح توسعه میدان گازی مشترک بلال در شرکت نفت و گاز پارس ارزش قرارداد طرح توسعه این میدان را ۴۴۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود که مرحله نخست آن ابتدای سال آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا از اهواز، احسان محمدی امروز (جمعه چهارم شهریورماه) در آیین رسمی آغاز عملیات اجرایی طرح‌های‌ توسعه‌ای وزارت نفت و افتتاح پروژه‌های مسئولیت اجتماعی هم‌زمان با هفته دولت، از محل دکل دریایی مستقر در خلیج‌فارس در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه میدان مشترک گازی بلال، افزود: این میدان با کشور قطر مشترک بوده و در مجاورت میدان گازی پارس جنوبی قرار دارد، مقدمات اجرایی این طرح در یک سال گذشته با کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس و با راهبری شرکت پتروپارس به‌عنوان پیمانکار عمومی طرح در حال پیگیری است.

وی مبلغ اولیه قرارداد طرح توسعه میدان گازی مشترک بلال را ۴۴۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این پروژه در دو مرحله اجرا می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود، مرحله نخست توسعه میدان مشترک بلال اوایل سال آینده به پایان برسد.

مجری طرح توسعه میدان گازی مشترک بلال در شرکت نفت و گاز پارس، ادامه داد: امروز که شاهد آغاز رسمی فعالیت‌های توسعه میدان گازی مشترک بلال هستیم، عملیات حفاری میدان از سوی یکی از شرکت‌های توانمند ایرانی آغاز شده است و هم‌زمان دیگر فعالیت‌ها از جمله ساخت جکت میدان در یارد شرکت صدرا در بوشهر آغاز می‌شود.

محمدی افزایش ظرفیت تولید و تثبیت تولید پایدار را یکی از دغدغه‌های مهم شرکت ملی نفت و دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن اعلام کرد و گفت: در این مدت توسعه میدان‌های گازی جدید به‌ویژه میدان‌های گازی مشترک از اولویت برنامه‌های وزارت نفت بوده که با رهنمودهای وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران شتاب بیشتری گرفته است.

وی افزود: در خاتمه اعلام می‌کنم کارگران و متخصصان صنعت نفت به‌ویژه فرزندان شما در پارس‌جنوبی همه تلاش خود را به‌کار می‌برند تا با وجود تحریم‌های ظالمانه و همه محدودیت‌ها، این صنعت پیشران در مسیر توسعه حرکت کند.

کد خبر 461073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =