دانش‌بنیان ایرانی برای شرکت خطوط لوله و مخابرات پیگ هوشمند می‌سازد

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و شرکت دانش‌بنیان «صنعت‌کاران الکترونیک مراغه» به‌منظور همکاری علمی و فنی برای ساخت پیگ هوشمند، نشت‌یاب و انشعاب‌یاب خطوط لوله، تفاهم‌نامه‌ همکاری امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، ارسلان رحیمی، مدیرعامل این شرکت در آیین امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به اینکه پیگرانی هوشمند از ملزومات نگهداری و بهره‌برداری از خطوط لوله نفت است، گفت: هم‌اکنون تولید و ساخت پیگ هوشمند در داخل کشور انجام نمی‌شود و امید می‌رود با تفاهم‌نامه امضاشده، فناوری ساخت پیگ هوشمند، نشت‌یاب و انشعاب‌یاب در اختیار متخصصان داخلی قرار گیرد. ‌

وی افزود: با توجه به تأکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، در مجموعه خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تلاش کردیم با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، بومی‌سازی پیگرانی هوشمند خطوط لوله نفت را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران یادآور شد: توانمندی و تخصص مهندسان داخلی غیرقابل‌انکار است و با اعتماد به دانش ایرانی می‌توان کشور را از فناوری‌های وارداتی بی‌نیاز کرد.

سیدعلیرضا حسینی‌نسب، رئیس پژوهش و فناوری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت نیز در آیین امضای این تفاهم‌نامه گفت: مراحل ساخت پیگ هوشمند برای نخستین بار در داخل کشور انجام می‌شود و با امضای این تفاهم‌نامه، شرکت دانش‌بنیان «صنعت‌کاران الکترونیک مراغه» متعهد شده ساخت پیگ هوشمند، نشت‌یاب و انشعاب‌یاب در سریع‌ترین زمان ممکن به پایان برسد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه، پژوهشی است و شرکت دانش‌بنیان یادشده پس از بررسی و اطمینان از تخصص ساخت پیگ هوشمند، برای امضای تفاهم‌نامه انتخاب شده است.

کد خبر 461798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =