ضریب ایمنی دکلبان در دستگاه حفاری ۵۲ فتح افزایش یافت

ضریب ایمنی در جایگاه استقرار دکلبان دستگاه حفاری ۵۲ فتح ناوگان شرکت ملی حفاری ایران در نتیجه اقدام ابتکاری یکی از کارکنان عملیاتی این شرکت افزایش یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، کمیل بابایی رئیس دستگاه ۵۲ فتح گفت: در برخی دکل‌های حفاری‌، شرایط استقرار دکلبان غیرایمن بود و کار در ارتفاع با ریسک بالا انجام می شد که با الگوبرداری از دستگاه‌های حفاری جدید و ارزیابی و بررسی‌های فنی و مهندسی،‌ در یک طرح ابداعی فضای مورد نظر اصلاح و محیط کاری امن برای دکلبان ایجاد شد.

وی توضیح داد: جایگاه دکلبان با نصب راهروی ایمن برای عبور آسان تعبیه و شرایط بستن کمربندهای مربوط به‌ویژه در زمان برپایی و خواباندن دکل که مستلزم جمع کردن فینگرهای قرارگیری لوله‌های حفاری در سمت چپ و راست این محل است به‌نحو چشمگیری ارتقا یافت و ایمن‌سازی شد.

رئیس دستگاه حفاری ۵۲ فتح شرکت ملی حفاری ایران به‌عنوان طراح و مبتکر این طرح با اشاره به اهمیت سلامت کارکنان به‌عنوان سرمایه‌های اصلی سازمان و تلاش برای کاهش ریسک‌پذیری به‌ویژه هنگام کار در ارتفاع ادامه داد: در عملیات جمع‌آوری یا بلند کردن دکل، راهروی زیر پای دکلبان با استفاده از بالابر هوایی، دکلبان مکانی برای قرارگیری در حالت امن تا پایان فرآیند جمع‌آوری فینگرها نداشت که با اجرای این طرح ریسک عملیات بسیار کاهش یافت.

بابایی اظهار کرد: هم اینک راهرو ایمن برای دکلبان وجود دارد و همکاران با آرامش خاطر و بدون استرس و نگرانی سقوط از ارتفاع وظایف حساس خود را به‌نحو مطلوب انجام می‌دهند.

ولی نظری، سرپرست عملیات ایمنی مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت نیز در این‌باره گفت: این اقدام از نظر مهندسی ارزیابی قرار شده و حسن دقت و اهتمام این همکار خلاق در ایجاد فضای ایمن برای کار جای تقدیر دارد و این طرح با نظر مدیریت‌های ذی‌ربط در دیگر دکل‌های حفاری از این دست نیز اجرا می‌شود.

کد خبر 461870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =