بحران عرضه سوخت در فرانسه تشدید شد

کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه از ادامه اعتصاب‌ها در پالایشگاهای نفت فرانسه و مراکز ذخیره‌سازی سوخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اعتصاب‌هایی که به پالایشگاه‌ها و سایت‌های ذخیره‌سازی نفت فرانسه وارد شده است، روز دوشنبه (۱۸ مهرماه) ادامه خواهد داشت و کارگران شرکت توتال انرژی، اسو فرانس و اکسون‌موبیل بر سر مواضع خود استوار هستند.

این اعتصاب‌ها سبب فشار مضاعف بر دولت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری که اکنون با نارضایتی مردم از تورم و افزایش قبوض خانوار روبه‌روست، افزوده است.

یکی از مقام‌های کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه در توتال انرژی یک روز پس از پیشنهاد شرکت فرانسوی برای پیشبرد مذاکرات درباره دستمزدها در تلاش برای پایان دادن به مناقشه ‌ی که حدود دو هفته به‌ طول انجامیده است کشیده است، گفت: اعتصاب در کل ادامه خواهد داشت.

کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه اعلام کرد: پیشنهاد توتال انرژی برای حضور در مذاکرات برای دستمزد طی این ماه به شرط پایان اعتصاب‌ها نوعی باج‌خواهی است.

یکی دیگر از مقام‌های کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه گفت: تعطیلات در دو پالایشگاه اسو فرانس پیش از مذاکرات برنامه‌ریزی شده برای دوشنبه ادامه خواهد یافت.

بحران عرضه سوخت در فرانسه طی پایان هفته  تشدید شد و تقریباً یک سوم پمپ بنزین‌های این کشور برای تحویل سوخت در روز یکشنبه با مشکل روبه‌رو شدند.

پایگاه اینترنتی «mon-essence.fr» با استناد به داده‌های گزارش شده ازسوی حدود ۳ هزار کاربر از پنجشنبه هفته گذشته (۱۴ مهرماه) اعلام کرده است که بیش از ۲ هزار جایگاه ارائه خدمات تعطیل شده‌اند.

به گزارش رسانه‌ها، وضع به‌ویژه در شمال و منطقه اطراف پاریس متشنج است، جایی که طبق گزارش‌ها، صف در جایگاه‌های عرضه باعث تشکیل گسترش ترافیک شده است.

کد خبر 462845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =