وضع فروش نفت و توسعه میدان‌های مشترک نفتی بررسی شد

وضع فروش نفت و توسعه میدان‌های مشترک نفتی در نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، مالک شریعتی‌نیاسر در تشریح نشست دیروز (یکشنبه، ۲۴ مهرماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که با حضور محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، گفت: در ابتدای این نشست محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گزارشی درباره وضع میدان‌های مشترک نفت و گاز و برنامه‌های توسعه‌ای و نگهداشت آنها ارائه کرد.

وی افزود: گزارش دوم نیز درباره وضع فروش نفت، میعانات و فرآورده‌های نفتی و درآمدهای حاصل از آن برای کشور بود که باید طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ محقق شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اولویت وزارت نفت توسعه میدان‌های غرب کارون و نیز میدان‌های مشترک با قطر و عربستان است، اما در توسعه میدان‌ها از گذشته عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد، هرچند اکنون خوشبختانه همکاری‌های خوبی با کشورهای منطقه و روسیه برای توسعه این میدان‌ها صورت گرفته است.

شریعتی‌نیاسر درباره گزارش فروش و صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی به‌عنوان گزارش دوم مدیرعامل شرکت ملی نفت در کمیسیون انرژی مجلس گفت: با وجود مشکلات در این حوزه ناشی از تحریم و برخی چالش‌ها مانند شیوع بیماری کرونا که در مقاطعی سبب افت صادرات شد، اما در مجموع روند صادرات رضایت‌بخش است، البته باید تلاش بیشتری شود تا در پایان سال آنچه را که در قانون برای فروش نفت و فرآورده‌های نفتی آمده، محقق کنیم.

کد خبر 463089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =