۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
  • کد خبر: 463148
قیمت نفت تثبیت شد

قیمت نفت در پی مقابله دو عامل ترس از رکود با سیگنال‌های مثبت چین در معاملات روز دوشنبه (۲۵ مهرماه) بازارهای جهانی نفت خام ثابت ماند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، وجود دو عامل ادامه سیاست پولی انبساطی چین در مقابل ترس از تشدید تورم و بالا رفتن هزینه‌های انرژی که می‌تواند اقتصاد جهانی را به سمت رکود بکشاند، قیمت نفت را در معاملات روز دوشنبه ثابت نگه داشت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۹:۱۵ به وقت گرینویچ با ۱۷ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش ۹۱ دلار و ۸۰ سنت برای هر بشکه معامله شد و از ۶.۴ درصد کاهش در هفته گذشته بهبود یافت.

قیمت نفت خام شاخص دبیلیوتی‌آی آمریکا پس از کاهش ۷.۶ درصدی در هفته گذشته،  در معاملات روز دوشنبه با ۶ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش ۸۵ دلار و ۶۷ سنت برای هر بشکه داد و ستد شد.

بانک مرکزی چین روز دوشنبه در حالی که نرخ بهره را برای دومین ماه بدون تغییر نگه داشت، وام‌های با سررسید میان‌مدت را افزایش داد که این موضوع نشان از تداوم سیاست پولی انبساطی چین دارد.

یک مقام ارشد اداره ملی انرژی روز دوشنبه گفت: پکن همچنین ظرفیت تأمین انرژی داخلی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و کنترل ریسک در کالاهای کلیدی از جمله زغال سنگ، نفت و گاز و برق را افزایش می‌دهد.

تینا تانگ، تحلیلگر مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتز در این باره گفت: ترکیبی از عوامل بر تحولات قیمت نفت اثرگذار است، از جمله سخنان شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین در کنگره حزب که به سیاست‌های انطباق‌دهنده برای اقتصاد اطمینان داد.

وی افزود: سیاست مطرح شده از سوی رئی‌جمهوری چین نشانه‌ای مثبت برای چشم‌انداز تقاضای نفت است.

کد خبر 463148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =