دانشگاه‌ها در حوزه تربیت سرمایه انسانی صنعت نفت بسیار قوی ظاهر شده‌اند

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز گفت: امروز دانشگاه‌های ما در حوزه تربیت نیروی انسانی مرتبط با صنعت نفت بسیار قوی ظاهر شده‌اند.

به گزارش شانا به نقل از پارک علم و فناوری نفت و گاز، محمداسماعیل کفایتی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی و مهندسی هستیم و جنگ مهندسی در زمره پیچیده‌ترین جنگ‌هاست که پس از انقلاب شاهد آن هستیم. دشمن با جنگ مهندسی دنبال این است  اجازه ندهد جمهوری اسلامی ایران از دانش فنی برخوردار باشد و با این هدف نخبگان کشور را جذب و به فرار نخبگان کمک می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت نفت افزود: همواره نفت برای دشمن اهمیت داشته است و زمانی انگلیسی‌ها به‌خاطر نفت کشور ما را اشغال کردند و پس از آن هم آمریکایی‌ها به نحو دیگر، اما پس از انقلاب این سلطه و اشغال پایان یافت و توانستیم به طرز قابل‌توجهی صنعت نفت خود را توسعه دهیم و بومی کنیم.

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز ادامه داد: امروز دانشگاه‌های ما در حوزه تربیت نیروی انسانی مرتبط با صنعت نفت بسیار قوی ظاهر شده‌اند.

کفایتی افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنعت نفت به خودکفایی رسیده، طوری که اگر کشوری مانند ترکیه به این دستاوردها دست می‌یافت آن روز را روز ملی می‌نامید، اما در کشور ما هزاران دستاورد وجود دارد که باید یک روز ملی برای آن مشخص شود. وقتی مهندسان خارجی از دستاوردهای ملی نفت بازدید می‌کنند، به وجد می‌آیند و ای کاش صداوسیما این دستاوردها را به‌صورت کامل به نمایش می‌گذاشت.

وی با بیان اینکه رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری منجر به دستاوردهای عظیمی در حوزه نفت شد، اعلام کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به توسعه صنعت نفت دارد و انصافاً این دولت شبانه‌روز کار می‌کند تا بتواند خدمت خوبی به مردم عزیز ایران اسلامی ارائه دهد.

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز گفت: امروز توانسته‌ایم در جنگ تحریم موفق شویم و زمانی تحریم‌ها را بزرگنمایی می‌کردند اما دیگر تحریم‌ها اثر ندارد. مثلاً در حوزه گاز و خدمات‌رسانی گازی دستاوردهای خیره‌کننده‌ای را شاهد هستیم که بخشی از این دستاوردها در دولت سیزدهم رقم خورده است. برای مثال بیش از ۵۰۰ قطعه فوق‌پیشرفته در یک سال گذشته ساخته شده که پیش‌تر امکان ساخت آنها وجود نداشت، همچنین قبل از دولت سیزدهم ۱۱۵ شرکت دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز وجود داشته‌اند، اما امروز تعداد آنها به بیش از ۵۰۰ شرکت رسیده و در کنار این موضوع چند مگاپروژه در دستور کار قرار دارد، همچنین طرح احیای چاه‌ها به‌صورت جدی پیگیری شده و احیای چاه‌ها را به شرکت‌های دانش‌بنیان سپرده‌ایم.

کفایتی در پایان تأکید کرد: همچنین قراردادی در حوزه نفت ۲۷۰ میلیون یورو با جهاددانشگاهی امضا شده که نویدبخش روزهای خوبی خواهد بود، امروز دشمن در عرصه تحریم بیش از پیش منفعل شده و در برابر توانمندی ایران عاجز مانده و گزینه‌ای جز اینکه تسلیم ملت ایران و نخبگان شود در پیش ندارد.

کد خبر 463363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =