ظرفیت نصب شده سالانه هلدینگ خلیج فارس به ۴۶ میلیون تن می‌رسد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس ظرفیت نصب‌شده کنونی سالانه هلدینگ خلیج فارس را ۲۸ میلیون تن اعلام کرد و گفت: امیدواریم در افق ۱۴۰۵ این ظرفیت به ۴۶ میلیون تن برسد.

به گزارش خبرنگار شانا، حسن نشان‌زاده‌مقدم امروز (یکشنبه، ۲۷ آذرماه) در آیین همایش و نمایشگاه پتروفن در مرکز همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (کوشک) با بیان اینکه هرگونه تغییر و تحول نیازمند راهبرد و برنامه‌ریزی برای آینده است، اظهار کرد: راهبرد هلدینگ خلیج‌ فارس در دوران مدیریت جدید این است که جایگاهش به باسف آلمان (BASF) برسد، این مهم با توجه به وجود منابع عظیم خوراک و شرکت‌های دانش‌بنیان دست‌یافتنی است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با وجود آنکه بیش از یک قرن با شرکت‌های بزرگ اروپایی فاصله دارند اما هرکدام از آنها امروز در حوزه خود در حال رقابت هستند، تصریح کرد: امروز از برخی شرکت‌های فعال برتر دانش‌بنیان در حوزه پتروشیمی قدردانی می‌شود؛ شرکت‌هایی که به جرأت می‌توان گفت محصولاتشان با محصولات شرکت‌های اروپایی قابل مقایسه است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه ظرفیت نصب‌شده هلدینگ خلیج فارس هم‌اکنون  ۲۸ میلیون تن است که با بهره‌برداری از سه طرح جدید در آینده نزدیک این ظرفیت به ۳۳ میلیون تن می‌رسد، تصریح کرد: امیدواریم در افق ۱۴۰۵ این ظرفیت نصب شده به ۴۶ میلیون تن برسد.

نشان‌زاده‌ مقدم با بیان اینکه ۷۵ درصد تجهیزات صنعت پتروشیمی هم‌اکنون داخلی‌سازی شده است، اظهار کرد: امیدواریم در افق یک ساله این مقدار را  ۵ درصد بهبود دهیم و به ۸۰ درصد برسانیم. هم‌اکنون استفاده از تجهیزات ساخت داخل در دو پروژه گچساران و یادآوران بیش از ۸۰ درصد است.

به گزارش شانا، همایش و نمایشگاه پتروفن امروز آغاز به کار کرد و سه‌شنبه (۲۹ آذرماه) به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 466119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =