در هیچ‌کدام از صنایع و نیروگاه‌های تهران مازوت سوزانده نمی‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در هیچ‌کدام از صنایع و نیروگاه‌های کلانشهر تهران و حومه مازوت سوزانده نمی‌شود.

جلیل سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره اظهار کرد: در نیروگاه بخاری بعثت تهران نیز طی هشت سال گذشته، یک لیتر مازوت هم سوزانده نشده است و همه سوخت موردنیاز آن، از نوع گاز طبیعی تأمین می‌شود.

وی افزود: در نیروگاه منتظرقائم که فاصله بسیار زیادی از تهران دارد، مطابق با مجوزهای صادرشده، گاه به صورت ترکیبی از سوخت نفت‌کوره و گاز طبیعی استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره کیفیت سوخت توزیعی در تهران گفت: سوخت بنزین و نفت‌گاز توزیعی در کلان‌شهر تهران، دارای کیفیت مناسب و مطابق با استاندارد یورو ۴ است.

سالاری تعداد زیاد خودروها در تهران و رشد روزافزون آنها همچنین استاندارد نبودن مقدار مصرف سوخت خودروها را از دلایل اصلی آلودگی هوای تهران اعلام و تصریح کرد: دلیل اصلی آلودگی هوای شهر تهران منابع ثابت است.

وی تأکید کرد: با تکمیل عملیات تعمیرات دوره‌ای و نگهداری پالایشگاه‌های شازند و اصفهان، بنزین سوپر در شهر تهران نیز در حال توزیع است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش بیان کرد: هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه ۱۰۴ میلیون لیتر بنزین و ۱۱۵ میلیون لیتر گازوئیل در سطح کشور توزیع می‌شود.

کد خبر 466132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =