پیش‌بینی ریسک کاهش ۹ دلاری برای قیمت نفت برنت

بانک آمریکایی گلدمن ساکس در تازه‌ترین برآورد خود از قیمت نفت خام شاخص برنت ریسک نزولی حدود ۹ دلار برای هر بشکه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گلدمن ساکس اعلام کرد که تداوم انعطاف‌پذیری کنونی در تولید نفت خام روسیه ریسک نزولی حدود میانگین ۹ دلاری را در برآورد ۹۷ دلار و ۵۰ سنتی برای سال ۲۰۲۳ در پی خواهد داشت.

طبق برآورد این بانک آمریکایی، تولید نفت روسیه تا ماه آوریل روزانه ۶۰۰ هزار بشکه کاهش می‌یابد که دلیلش هم کمبود نفتکش برای تغییر مسیر کامل محموله‌های نفتی پس از تحریم پیش‌ رو ازسوی اروپاست.

اتحادیه اروپا واردات فرآورده‌های نفتی روسیه را قرار است از فوریه ۲۰۲۳ به‌منظور فشار مالی بر مسکو به‌دلیل تنش‌های مسکو -‌ کی‌یف به‌طور کامل ممنوع کند.

تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کردند که با این حال هرگونه اقدام تلافی‌جویانه مانند کاهش تولید داوطلبانه ازسوی مسکو ریسک‌های افزایشی را برای قیمت نفت خام در پی خواهد داشت.

نفت خام شاخص برنت دریای شمال اکنون در سطوح بالای ۸۰ دلار به ازای هر بشکه معامله می‌شود.

داده‌های بازرگانان و مؤسسه ریفینیتیو نشان می‌دهد روسیه عرضه گازوئیل به ترکیه و مراکش را افزایش داده است و به‌دنبال تغییر مسیر فرآورده‌های نفتی خود پیش از اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپاست.

قیمت نفت خام در معاملات چهارشنبه هفته گذشته (۲۸ دی‌ماه) در پی کاهش ارزش دلار آمریکا و خوش‌بینی به بهبود شرایط تقاضای سوخت پس از لغو محدودیت‌های چین برای مقابله با شیوع ویروس کرنا حدود یک درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود از اوایل دسامبر ۲۰۲۲ میلادی رسید.

کد خبر 467666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =