صندوق بازنشستگی نفت به سبد تضمین‌کننده پشتیبانی از خدمات دست یافت

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: افزایش سهام صندوق در هلدینگ خلیج‌فارس در کنار توان شرکت اهداف، تضمین‌کننده پایداری خدمات‌رسانی صندوق‌هاست.

به گزارش شانا به نقل از صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات بعدازظهر پنجشنبه (ششم بهمن‌ماه) در آیین تجلیل از بازنشستگان شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران که در محل پژوهشگاه صنعت نفت، با حضور مدیرعامل و مدیران این شرکت برگزار شد با تبریک ایام ماه رجب اظهار کرد: امیدوارم با عنایت خداوند متعال ایام پیش‌ رو و دوران بازنشستگی بهترین اوقات زندگی عزیزان بازنشسته باشد.

وی با اشاره به پیامدهای نامطلوب اجتماعی بیماری کرونا در زمان همه‌گیری آن افزود: خداوند را به پاس توان‌بخشی برای مهار شیوع ویروس کرونا و به‌دنبال آن برگزاری چنین گردهمایی‌هایی شاکریم. امیدواریم این ویروس عالم‌گیر در همه کشورها از بین برود و دیگر شاهد چنین موردی نباشیم تا با برگزاری این‌گونه آیین‌ها، ارتباطات اجتماعی تقویت شود.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: برای همه ما، استقلال و پایداری صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت اهمیت بالایی دارد، از این‌ رو صندوق بازنشستگی نفت که چندی پیش وارد هفتاد و ششمین سال فعالیت خود شده است همواره برای انجام تعهدهای قانونی‌اش متکی‌ به‌ خود بوده است؛ هیچ‌گاه از بودجه یا کمک‌های دولتی استفاده نکرده و همواره متکی به منابع ورودی خود بوده است، این رویکرد، همیشه از استقلال آن محافظت و صیانت کرده است.

بیات افزود: شاخص‌های اقتصادی مؤید آن است که صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت از صندوق‌های نمونه و کارآمد در منطقه است؛ چشم‌انداز پیش روی صندوق‌ها که برگرفته از برنامه چشم‌انداز صنعت نفت کشور است، تحقق رتبه نخست کارآمدی در منطقه است.

وی در ادامه ارائه گزارش کوتاه به بازنشستگان جدید شرکت توسعه و مهندسی گاز ایران تصریح کرد: شرایط پایداری منابع صندوق‌ها، وضع مطلوبی دارد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با اشاره به محاسبات بیمه‌ای (اکچوئری) دوره‌ای در صندوق‌ها افزود: سالانه برای اعمال افزایش مبالغ مستمری و مقرری، یا هرگونه ترمیمی یا پرداختی این‌چنینی در ابتدا، محاسبات بیمه‌ای انجام می‌شود.

بیات درباره نحوه و اهمیت محاسبات بیمه‌ای تصریح کرد: در این نوع محاسبه همه تعهدها، درآمدها، دارایی‌های صندوق‌ها برای دوره‌ای ۲۵ ساله محاسبه، ارزیابی و پیش‌بینی می‌شود و با مقایسه با شرایط روز، ضریب آن تعیین می‌شود. خوشبختانه در آخرین مرحله ارزیابی‌ها که در مهرماه انجام شد ضریب محاسبات بیمه‌ای صندوق‌ها با وجود افزایش و ترمیم‌های مستمری، امسال در محدوده استاندارد و مناسبی قرار داشت که مؤید پایداری منابع صندوق است.

وی افزود: محاسبات بیمه‌ای تضمین‌کننده تعادل مصارف و منابع صندوق‌ها خواهد بود؛ این نوع محاسبات ضامن پایداری ارائه خدمات شایسته به بازنشستگان و خانواده محترم آنهاست.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت ادامه داد: دوران بازنشستگان، تابلویی برای شاغلان است؛ این دو گروه از کارکنان صنعت نفت پیوندهای ناگسستنی اجتماعی و فرهنگی با یکدیگر دارند از این‌ رو با صیانت از پایداری منابع صندوق‌ها به‌منظور استمرار ارائه خدمات مطلوب، پیوند اجتماعی و فرهنگی میان بازنشستگان و شاغلان را که می‌تواند در تولید و اقتصاد کشور تأثیرگذار باشد، حفظ و تقویت می‌شود.

بیات تصریح کرد: معنای این معادله این است که اگر می‌خواهیم در صنعت نفت شاهد شادابی و بهره‌وری بالا باشیم باید شرایط دوران بازنشستگی را همواره تقویت کنیم. اگر نسبت به شرایط دوران بازنشستگی کم‌توجه باشیم این مسئله نیز به شاغلان تسری و سبب تأثیر منفی و بازدارنده در توان تولید صنعت نفت و اقتصاد کشور خواهد شد.

وی گفت: برگزاری این مراسم نمونه‌ای است که نشان می‌دهد مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و شرکت توسعه و مهندسی گاز به‌خوبی از این پیوستگی فرهنگی و اجتماعی آگاهی و نسبت به آن اهتمام دارند.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، نمونه‌ای از رویکرد خلق منابع پایدار برای صندوق‌ها را نیز که به‌تازگی انجام شده است یادآوری و اظهار کرد: خرید سهم دوازده درصدی هلدینگ خلیج‌فارس که حدود ۴۰ درصد صنعت پتروشیمی کشور را در دست دارد، در چارچوب برنامه تضمین پایداری منابع صندوق‌ها برای انجام تعهدات صورت گرفته است. از این‌ رو، توان شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها در کنار سهم شرکت سرمایه‌گذاری اهداف در هلدینگ خلیج‌فارس، سبدی کم‌نظیری را برای تضمین توان صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت برای پشتیبانی و استمرار و افزایش خدمات‌رسانی به بازنشسگان، فراهم کرده است.

کد خبر 468065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =