قانون‌گرایی، شفافیت و انضباط مالی در گرو همراهی مدیران جهادی با دیوان محاسبات است

رئیس کل دیوان محاسبات با بیان اینکه شفافیت در سه حوزه «تولید»، «فروش» و «صادرات» و تعیین سهم بخش خصوصی واقعی و توجه ویژه به موضوع حسابرسی قیمت تمام‌شده در صنعت نفت و گاز، از مهم‌ترین مواردی است که دیوان محاسبات به‌دقت آنها را دنبال می‌کند، گفت: قانون‌گرایی، شفافیت و انضباط مالی در گرو هماهنگی و همراهی مدیران جهادی با دیوان محاسبات است.

به گزارش خبرنگار شانا، احمدرضا دستغیب ظهر امروز (پنجشنبه، چهارم اسفندماه) در نشست مشترک با جواد اوجی، وزیر نفت و مدیران ارشد صنعت نفت با بیان اینکه هماهنگی و همراهی دستگاه‌های مختلف با دیوان محاسبات کشور، افزون بر تحقق شفافیت بیشتر، انضباط مالی را نیز به‌دنبال خواهد داشت، گفت: تلاش بنده و همکارانم در این دستگاه نظارتی، بر کاهش تعداد پرونده‌ها و محاکم متمرکز است؛ از این رو کار ویژه دیوان محاسبات، تمرکز بر اقدام‌های پیشگیرانه‌ای است که به‌وسیله آن، از مدیران کشور صیانت شود.

وی با بیان اینکه قانون‌گرایی، شفافیت و انضباط مالی در گرو هماهنگی و همراهی مدیران جهادی با دیوان محاسبات است، افزود: در روند گزارش‌دهی‌ها، ابتدا باید مشخص شود که ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی تا چه مقدار است و سپس عملکرد آن مجموعه بررسی شود، زیرا تا زمانی که معیار مشخصی برای سنجش بهره‌وری وجود نداشته باشد، قضاوت صحیح و منصفانه در این باره امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس کل دیوان محاسبات اظهار کرد: شفافیت در سه حوزه «تولید»، «فروش» و «صادرات» و مشخص شدن سهم بخش خصوصی واقعی و توجه ویژه به موضوع حسابرسی قیمت تمام‌شده در صنعت نفت و گاز، از مهم‌ترین مواردی است که دیوان محاسبات به‌دقت آنها را دنبال می‌کند.

دستغیب با یادآوری اقدام‌های مطلوب وزارت نفت در عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حیطه میدان‌های مشترک با کشورهای همسایه تأکید کرد: همه تلاش خود را به‌کار خواهیم بست تا خدمت‌رسانی در وزارت نفت، مطلوب‌تر از گذشته انجام شود.

بر اساس این گزارش، علی کامیار، دادستان دیوان محاسبات نیز طی سخنانی در این نشست گفت: کمک به مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه صنعت نفت و گاز، از جمله رویکردهای دیوان محاسبات است تا به این واسطه، ضمن صیانت، از بروز تخلفات احتمالی پیشگیری کنیم.

در این نشست همچنین معاونان دیوان محاسبات کشور و وزارت نفت ضمن گفت‌وگو درباره مسائل مختلف بر تشکیل کارگروه ویژه بین دو دستگاه برای بررسی راهکارها به‌منظور بهبود فرآیند نظارت اثربخش تأکید کردند.

کد خبر 469445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =