جایگاه‌های سوخت خراسان رضوی در نوروز با حداکثر ظرفیت فعال هستند/ آمادگی توزیع روزانه یک میلیون لیتر سوخت هوایی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی از آمادگی کامل تأسیسات سوخت‌رسانی در این منطقه هم‌زمان با فرارسیدن تعطیلات سال نو خبر داد و گفت: همه جایگاه‌های عرضه سوخت منطقه با حداکثر ظرفیت فعال هستند و آمادگی برای توزیع روزانه یک میلیون لیتر سوخت هوایی نیز وجود دارد.

علی‌اصغر اصغری به خبرنگار شانا گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در همه فصول به‌صورت ویژه در مناطق زیر پوشش خود سوخت عرضه می‌کند و در منطقه خراسان رضوی نیز پس از تأمین سوخت زمستانی، از ابتدای اسفندماه نگاه ما به سمت سوخت‌رسانی نوروزی معطوف شد و با توجه به اینکه مشهد مقدس مسیر مسافرتی زائران علی ابن موسی الرضا (ع) است، شرایطی را فراهم کردیم که هموطنان در سفر کمترین دغدغه را داشته باشند و ذخیره‌سازی مناسب فرآورده به ویژه برای بنزین موتور اندیشیده شد.

وی با تأکید بر اینکه سوخت هوایی مورد نیاز ناوگان هوایی هم به مقدار کافی ذخیره‌سازی شده است، گفت: مقدار مصرف سوخت هوایی پس از دوره افول کرونا، روزانه ۶۰۰ هزار لیتر بوده است که این آمادگی وجود دارد تا روزانه یک میلیون لیتر سوخت هوایی نیز توزیع کنیم و کمبودی در این زمینه وجود ندارد، اما پیش‌بینی این است که در این بخش نسبت به پارسال، حداکثر ۱۰ درصد افزاش را شاهد باشیم.

بازدید هر روزه جایگاه‌ها در ایام نوروز / تأمین سوخت، رفاه و ایمنی در جایگاه‌های عرضه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی تأکید کرد: در بحث توزیع نیز بازرسی فنی، مباحث بهداشتی و توزیع سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت مورد تأکید قرار گرفته است و از ابتدای اسفند ماه، سه دوره زمانی ده روزه بازدید اولیه، بازدید ثانویه و سرانجام بازدید هر روزه را برای بررسی کمیت و کیفیت سوخت توزیعی، ایمنی و نیز رعایت مباحث اچ‌اس‌ئی تعریف کردیم.

اصغری تصریح کرد: با توجه به اینکه بحث امکانات رفاهی، زیبایی و مناسب بودن شرایط جایگاه‌ها برای ما بسیار مهم بود، در محورهای مواصلاتی که به مشهد مقدس می‌رسند، نظارت لازم در جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی و فرآورده انجام شد و این بازدیدها تا پایان تعطیلات نوروزی نیز به‌صورت روزانه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به آمادگی ناوگان نفتکش‌ها در منطقه خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی نوروزی برای فعالیت حداکثری ناوگان سوخت‌رسانی انجام شده است و این ناوگان در آمادگی کامل به‌ سر می‌برد.

فعالیت ۱۳۵ جایگاه سی‌ان‌جی و ۱۴۵ جایگاه سوخت مایع در خراسان رضوی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی درباره تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت فعال در این منطقه گفت: هم‌اکنون ۱۳۵ جایگاه سی‌ان‌جی و ۱۴۵ جایگاه توزیع سوخت مایع در منطقه خراسان رضوی فعال است. حدود ۱۵ جایگاه در حال ساخت عرضه سوخت مایع نیز وجود دارد که پنج جایگاه عرضه آن در شهر مشهد در حال ساخت است.

اصغری با اشاره به این که تا ۲۰ روز آینده، سه جایگاه جدید سوخت مایع در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در منطقه خراسان رضوی سه جایگاه عرضه سی‌ان‌جی نیز در حال ساخت است.

آمادگی ۵ دستگاه سوخت‌رسان سیار برای ارسال به محورهای پرترافیک در صورت نیاز

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه تعمیرات تلمبه‌ها به‌موقع انجام و همه تجهیزات تلمبه‌ها از نظر سامانه و فنی نیز فراهم شده است، همه جایگاه‌های عرضه با حداکثر ظرفیت فعال هستند و کمبودی در این زمینه وجود ندارد، اما در صورت نیاز در محورهای مواصلاتی پرترافیک از ظرفیت سوخت‌رسان‌های سیار P2 استفاده خواهیم کرد.

پیش‌بینی رشد ۲۰ درصدی مصرف بنزین خراسان رضوی

اصغری درباره پیش‌بینی افزایش مصرف بنزین نوروزی گفت: از امروز ۲۸ تا ابتدای فروردین ماه بیشترین مصرف برای منطقه خراسان رضوی خواهد بود، اما با توجه به ماه مبارک رمضان پیش‌بینی می‌کنیم تا ۲۰ درصد افزایش یابد.

وی بیان کرد: در شرایط عادی، روزانه ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین در این منطقه توزیع می‌شود و پیش‌بینی ما این است که با ۲۰ درصد رشد، این رقم به حدود ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر افزایش یابد.

کد خبر 470498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =