تلاش کارکنان صنعت نفت برای گذراندن شرایط سخت زمستان ۱۴۰۱ ستودنی بود

رئیس مجلس شورای اسلامی از تلاش کارکنان وزارت نفت برای گذراندن شرایط سخت زمستان سال گذشته قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) مجلس شورای اسلامی و پس از سخنان وزیر نفت و برخی نمایندگان درباره بررسی عملکرد وزارت نفت در تعرفه‌گذاری گاز مشترکان خانگی اظهار کرد: در حوزه کارهای کوتاه‌مدت در موضوع تعرفه‌گذاری گاز، بخش‌هایی تعیین شده بود که از مشترکان پرمصرف مبالغ بیشتری اخذ شود و وزیر نفت در جمع‌بندی به اصلاح قانون اشاره داشت، در حالی که حل این موضوع نیاز به قانون ندارد.

وی افزود: باید اصلاحی در شیوه تعرفه‌گذاری و ساختار انجام شود، موضوعی که در یک نشست در کمیسیون انرژی و وزارت نفت قابل بررسی است و با هم می‌توانند به اصلاح ساختار بپردازند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید مشکلات ناترازی فصلی را با ذخیره‌سازی گاز حل کنیم، حداقل بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ذخیره‌سازی باید برای زمان پیک مصرف فصلی صورت گیرد، از این‌ رو احتیاجی به تغییر قانون نیست و باید روش عوض شود.

قالیباف ادامه داد: باید صرفه‌جویی اصولی، بهینه‌سازی و هوشمندسازی مدنظر باشد. هر برنامه‌ای برای این موارد نیازمند این است که به‌صورت کمی از مصارف اطلاع داشته باشیم نه اینکه با تأخیر یک ماهه به دستمان برسد. در این خصوص نصب کنتورهای هوشمند و صرفه‌جویی بسیار لازم است.

وی در پایان از تلاش کارکنان وزارت نفت تشکر کرد و گفت: کارگران و کارکنان وزارت نفت انصافاً در زمستان پارسال تلاش کردند که بتوانیم شرایط سخت زمستان را پشت‌سر بگذاریم که در اینجا از همه آنها قدردانی می‌کنم.

کد خبر 471426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =