مبحث مصرف انرژی به متولی متمرکز نیاز دارد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: متولی متمرکزی در حوزه مصرف انرژی نداریم، از این رو باید این موضوع را در قالب طرح دوفوریتی یا در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار شانا، مالک شریعتی‌نیاسر در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) مجلس شورای اسلامی درباره گزارش کمیسیون انرژی برای بررسی عملکرد وزارت نفت در تعرفه‌گذاری گاز مشترکان خانگی گفت: در حوزه تولید، برق و گاز مجموعه وزارت نفت و وزارت نیرو کار متمرکزی را انجام می‌دهند، اما متولی متمرکزی در حوزه مصرف انرژی نداریم و پیشنهاد مشخص کمیسیون انرژی تدوین طرح دوفوریتی بوده که یا در قالب اصلاح قانون و از طریق ماده ۴۵ آیین‌نامه یا برنامه هفتم توسعه این موضوع را دنبال کنیم.

وی افزود: باید به‌گونه‌ای اقدام کرد که معاونت راهبردی مدیریت مصرف در دولت ایجاد و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در وزارت نفت، بهره‌وری انرژی در وزارت نیرو و ستاد مدیریت و سوخت کشور در وزارت راه و شهرسازی ایجاد شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: از دولت تقاضا داریم به گلایه‌های رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال و دیدار با مسئولان در حوزه بحث شدت مصرف انرژی، همچنین انجام وظیفه ازسوی شرکت‌های دولتی در حوزه ناترازی انرژی توجه داشته باشند و آن را عملیاتی کنند. شرکت‌های دولتی و پتروشیمی‌ها می‌توانند برای رفع معضل ناترازی و افزایش فشار در میدان گازی پارس جنوبی و تثبیت خوراک سرمایه‌گذاری کنند.

شریعتی‌نیاسر اظهار کرد: بیشترین اتلاف انرژی در حوزه نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌هایی است که به نحوی با دولت در ارتباط هستند و نیاز است دولت سختگیری‌هایی را در این باره داشته باشد.

کد خبر 471428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =