افزایش ۸۰۰ درصدی پروژه‌های سرمایه‌ای مناطق نفت‌خیز جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در نشست بررسی اقدام‌های جهادی، تبیین برنامه‌ها و راهبردهای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در سال ۱۴۰۲، نفت را از منابع ملی و متعلق به آحاد مردم دانست و بر تمرکز اقدام‌های جهادی مناطق نفت‌خیز بر خدمت‌رسانی عمومی برای رفاه حال مردم تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، این نشست پنج ساعته با حضور علیرضا دانشی، مدیرعامل، مدیران عامل شرکت‌های تابع، مدیران و مشاوران ارشد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب روز یکشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در سالن همایش‌های گل نرگس مجموعه (واش واتر) به میزبانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون برگزار شد.

محسن دهان‌زاده، رئیس هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و جانشین مدیرعامل شرکت‌های تابعه که دبیری جلسه را به‌عهده داشت در ابتدای این نشست ضمن تبریک روز جهانی کارگر، با تبیین محور نشست با عنوان «لزوم تداوم اقدام‌های جهادی و هم‌گرایی و هم‌افزایی بیش از پیش در پیشبرد اهداف سازمانی» از مدیران خواست در گزارش اقدام‌های جهادی مجموعه تحت سرپرستی خود، تجارب کسب‌شده و نوآوری‌های مدیریت خود را در انجام هرچه مؤثرتر اقدام‌ها، با دیگر تصمیم‌سازان مناطق نفت‌خیز به اشتراک بگذارند.

وی گفت: شرایط تحریمی، ما را در موقعیت یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار قرار داده است، بر این اساس ضرورت ایجاب می‌کند در مقام مقابله با تخاصم استکبار جهانی، رویکردهای پیشین و سنتی خود را کنار بگذاریم و تغییر آرایش دهیم و در نبرد نامتوازن، بنا به تأکید مدیرعامل، با سلاح نوآوری خود را تجهیز کنیم. نسخه رویکرد جهادی به‌درستی راهبردی مؤثر در تقابل با تفکر شرارت‌آمیز نظام استکبار تلقی می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: الگوی جهادی آن است که نیت الی‌الله باشد و با مدیریت علمی و نوآورانه تولید را پیش ببریم.

علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز ضمن تبریک سالروز حماسه عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی افتخارآفرین خرمشهر و روز ملی خلیج فارس، یادآور شد: نمادهای ملی و میهنی برای همه اقشار با هر تفکری، بسیار با اهمیت است و متعصبانه و با حساسیت مضاعف برای پاسداشت آنها اهتمام خواهیم ورزید.

وی با تأکید بر ضرورت تأسیس قرارگاه جهادی در همه شرکت‌های تابع و هم‌گرایی و هم‌افزایی این قرارگاه‌ها برای تکمیل این زنجیره تصریح کرد: شایسته است در این‌گونه اقدام‌ها دو مولفه را در نظر بگیریم؛ نخست شناسایی مشکل سپس اقدام برای رفع آن با بهره گرفتن از حداکثر توان.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همچنین اظهار کرد: اقدام توأم با مضاعف شدن احساس مسئولیت مبین کار اساسی و جهادی است که می‌تواند مصادیق فراوانی داشته باشد؛ مانند افزایش ۸۰۰ درصدی پروژه‌های سرمایه‌ای یا گسترش ظرفیت قراردادهای پژوهشی، فناورانه و تولید بار اول از ۷۵ میلیارد تومان به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بازه زمانی یک‌ساله در مناطق نفت‌خیز جنوب که اینها را می‌توان به انفجار کار تعبیر کرد، بنابراین حتی به این مقدار نیز قانع نخواهیم بود.

دانشی جدی گرفتن موضوع پژوهش و رصد علمی و هدف قرار دادن آن سوی مرزهای دانش بشری را وظیفه شرعی دانست و از مصادیق بارز کار جهادی ارزیابی کرد.

وی با توصیه به گسترش امور رفاهی در تأسیسات به‌عنوان یک اقدام جهادی و برنامه‌ریزی معقول و هدفمند در این زمینه مانند اختصاص کتابخانه، فیلم‌های مفید آموزشی، امکانات رفاهی ورزشی و ایجاد فضای سبز و نهالستان در محیط‌های عملیاتی نسبت به صیانت و ایجاد انگیزه برای نیروهای عملیاتی تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در بخش دیگری از سخنان خود که به اقدام‌های جهادی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص داشت، نسبت به هدفمند بودن و تمرکز هزینه‌ این قبیل اقدام‌ها در تأسیسات زیرساختی توسعه‌ای و مولد عام‌المنفعه منطقه و امتناع از پول‌پاشی بی‌ضابطه و هدررفت منابع سازمان در موارد غیرضروری توصیه کرد.

دانشی در پایان سخنانش بهترین اقدام‌های جهادی را آغاز اصلاح امور از خود و بهینه‌سازی مصرف تعبیر کرد و گفت: در این زمینه باید فرهنگ‌سازی انجام شود و فرهنگ صرفه‌جویی را در مجموعه خود تسری دهیم.

افزایش ۸۰۰ درصدی پروژه‌های سرمایه‌ای مناطق نفت‌خیز جنوب

حسن شهرویی، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون نیز به‌عنوان میزبان این نشست با ارائه گزارشی درباره با فعالیت‌های جهادی این شرکت، اظهار کرد: ما موفق به صرفه‌جویی ۲۰ هزار دلاری در روز به‌واسطه جلوگیری از گازسوزی و افزایش مقدار تولید با رعایت کامل مسائل ایمنی و الزام‌های محیط زیستی شدیم.

به گفته وی، از فعالیت‌های جهادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در سال ۱۴۰۲ می‌توان به تکمیل و تجهیز سالن همایش شهدای شرکت کارون با مساحت ۲۵۰ مترمربع ظرف مدت ۷۵ روز، احداث دیوار بلوار نفت و منطقه مهاجرین جنگی همسو با صیانت از اراضی و تأسیسات صنعت نفت، همچنین زیباسازی منظره شهری، احداث و توسعه گلخانه‌ها و نهالستان‌های شرکت کارون با رویکرد پرورش قلمه درختان مثمر، آب‌رسانی و توزیع چند هزار بسته نوشت‌افزار و بسته معیشتی در مناطق کم‌برخوردار و روستاهای همجوار تأسیسات و تأسیس کتابخانه در واحدهای عملیاتی اشاره کرد.

قباد ناصری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون نیز با بیان اینکه فعالیت‌های جهادی این شرکت به تداوم تولید منجر و با طراحی‌های انجام‌شده انتظار داریم در افق پیش‌رو شاهد افزایش تولید باشیم، به برشمردن اقدام‌های شرکت مارون مانند به صفر رساندن نفت‌سوزی و صیانت از محیط زیست و منابع هیدروکربوری با بهره‌گیری از فناوری MOT به‌عنوان یک کارخانه بهره‌برداری کوچک و قابل‌حمل، ایمن‌سازی خطوط لوله، احداث ۳۶ کیلومتر خط ۱۰ اینچ از کلاستر شادگان به مارون ۳ و مارون ۳ به مارون ۴ با هدف افزایش تولید تا ۳۰ هزار بشکه در روز، جمع‌آوری حدود ۶۴ کیلومتر خطوط لوله مازاد، همچنین اقدام‌های گسترده این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی پرداخت.

وی در پایان دو پیشنهاد استقلال عملیاتی شرکت‌های بهره‌بردار، برای مثال برای به‌کارگیری و تأمین ماشین‌آلات سبک و سنگین در حوزه عملیات، همچنین اختصاص واحد پژوهش به شرکت‌های بهره‌بردار را مطرح کرد.

جواد تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری هم در این نشست با اشاره به تشکیل گروه جهادی آب و تولید روزانه تا ۷۵ هزار لیتر و ارسال به ۳۶ روستای همجوار فاقد آب شرب، استفاده از ظرفیت‌های فکری همه کارکنان، بهره‌گیری بهینه حداکثری از توان نیروی انسانی شرکت، خرید چند دستگاه ماشین‌آلات سنگین از بودجه شرکت برای پیشبرد اهداف تولیدی سازمان، پیشرفت ۸۰۰ درصدی پروژه‌های سرمایه‌ای، نگاه ویژه به معظل خوردگی تأسیسات و اقدام‌های پیشگیرانه در این زمینه تا جایی که مشکل رفع خوردگی را از ۶۰۰  روز به ۷۰ روز، پیشنهاد خود را مطرح کرد و گفت: شرکت‌ها بر بحث ذخیره استهلاک متمرکز شوند و بودجه آن را افزایش دهند، همچنین بودجه‌ای به شرکت‌های بهره‌بردار به‌طور مستقل برای مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص داده شود.

مهرداد کاهکش، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران نیز اقدام‌های این شرکت برای افزایش تولید با وجود فرسودگی تأسیسات را مصداق بارز تلاش و اقدام جهادی ارزیابی کرد و گفت: با رایزنی انجام‌شده با محیط زیست استان، برای جلوگیری از نفت و گازسوزی مطابق با نیاز روز کشور اقدام کردیم.

وی همچنین تدوین، برنامه‌ریزی و اجرایی کردن یک نرم‌افزار ویژه برای ارائه گزارش روزانه و آمار و اطلاعات را که با اتکا به دانش کارکنان داخلی شرکت محقق شده از اقدام‌های شاخص جهادی این شرکت برشمرد و بهره‌برداری از این سامانه را به‌عنوان پیشنهاد به دیگر شرکت‌ها توصیه کرد.

علیرضا هیهاوند، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان  در ادامه این نشست اظهار کرد: اقدام‌های عام‌المنفعه‌ای مانند جاده‌سازی که تا استان چهارمحال و بختیاری گسترش داشته است، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای نوآوری در تداوم روند تولید و پیشگیری در ایجاد اختلال فرآیندی با ایده‌های نو، به‌کارگیری ظرفیت لجستیکی و نیروی انسانی به‌صورت شناور در میان اداره‌ها و مدیریت‌ها برای فائق آمدن بر محدودیت منابع، از رویکرد جهادی این شرکت خبر می‌دهد.

وی به عنوان پیشنهاد، تخصیص اعتبارات مستقل به شرکت‌ها را مطرح کرد تا در اثر آن تجلی خدمتگزاری در محیط پیرامونی قابل مشاهده و ملموس شود.

کد خبر 471995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =