تعمیرات اساسی سیستم حفاظت کاتدی اسکله‌های صادراتی خارک انجام شد

سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تأکید بر اهمیت تعمیرات و نوسازی تأسیسات از تقویت و نوسازی سیستم حفاظت کاتدی اسکله‌های پایانه نفتی خارک خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس غریبی گفت: اصول هر صنعتی حفظ تأسیسات با انجام تعمیرات به‌موقع است که با توجه به مأموریت شرکت پایانه‌های نفتی ایران در زنجیره ارزش شرکت ملی نفت ایران، روزآمد کردن تجهیزات و آماده‌سازی شرایط عملیاتی باید همواره در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت اسکله‌های نفتی به‌عنوان شاهرگ صادرات نفت، گاز و میعانات گازی، صیانت و نگهداری از آن ضروری و حیاتی است، به‌همین منظور حفاظت کاتدی اسکله‌های پایانه نفتی خارک در دستور کار مدیریت امور فنی شرکت قرار گرفت.

سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: پس از انجام بازرسی و تشخیص اشکالات اساسی و لزوم انجام تعمیرات اساسی هر دو اسکله پایانه نفتی خارک، شرح کار و برآورد هزینه انجام کار از سوی متخصصان شرکت تهیه و با حمایت همه‌جانبه محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران‌، تأمین اعتبار پروژه از محل اعتبارات سرمایه‌ای انجام و بلافاصله تشریفات مناقصه برای اصلاح و تعمیرات اساسی اسکله‌های شرقی و غربی پایانه نفتی خارک آغاز شد.

غریبی گفت: با توجه به وضع نامناسب حفاظت کاتدی در اسکله غربی و به‌منظور جلوگیری از آسیب و خوردگی تأسیسات تا آغاز تعمیرات اساسی، پروژه رفع اشکال اضطراری سیستم حفاظت کاتدی آن اسکله به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر همین اساس و با قید فوریت، تشریفات قانونی انتخاب پیمانکار پروژه تعمیرات اضطراری سیستم حفاظت کاتدی اسکله غربی انجام و عملیات اجرایی آغاز شد.

سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران تأکید کرد: اجرای این پروژه شامل جداسازی، آماده‌سازی و نصب آند برای رفع اشکال موقت سیستم حفاظت کاتدی اسکله است که فعالیت‌های ساخت و نصب قطعات فلزی، اتصال بخش‌های مختلف مطابق نقشه و درخواست کارفرما، اجرای تست، حمل و نصب مجموعه آند در محل مشخص و بلاست و رنگ‌آمیزی روی نقاط مختلف اسکله را در بر می‌گیرد. انجام این پروژه عمر تأسیسات و زیرساخت‌های اسکله در مقابل خوردگی افزایش می‌یابد و به تبع آن هزینه‌های تعمیرات و نگهداری به مقدار قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

کد خبر 472018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =