مهم‌ترین هدف اقتصادی در توسعه روابط با ونزوئلا احیای اقتصاد انرژی است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ونزوئلا گفت: مهم‌ترین هدف اقتصادی در توسعه روابط با کشور ونزوئلا ایجاد بازارچه برای تجارت و احیای اقتصاد انرژی است.

به گزارش شانا، محمدمهدی مفتح امروز (دوشنبه، ۲۹ خردادماه) در نشست خبری به تشریح دستاوردهای سفر رئیس‌جمهوری و هیئت همراه به کشورهای آمریکای لاتین اشاره و اظهار کرد: سفر اخیر رئیس‌جمهوری به سه کشور نیکاراگوئه، ونزوئلا و کوبا بسیار مهم بود، زیرا این سه کشور از لحاظ روابط بین‌المللی و مقابله با آمریکا از متحدان ایران هستند و از سوی آمریکا هم مورد تحریم قرار گرفته‌اند و همراه بین‌المللی ما در مسائل حقوق بشری هستند.

وی افزود: بیشترین دستاورد سفر رئیس‌جمهوری در حوزه اقتصادی بود و موفق شدیم قراردادهای متعددی را بین دولت جمهوری اسلامی ایران و سه کشور ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه امضا کنیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ونزوئلا تصریح کرد: مهم‌ترین هدف اقتصادی در توسعه روابط با ونزوئلا ایجاد بازارچه برای تجارت و احیای اقتصاد انرژی بود و افزون بر آن در حوزه معدن هم ظرفیت‌های بسیار خوبی برای همکاری وجود دارد و توانستیم قراردادهای لازم را امضا کنیم.

مفتح به ظرفیت مهندسان ایرانی در توسعه پالایشگاه‌های ونزوئلا اشاره کرد و گفت: در مورد فروش فرآورده‌های نفتی و توسعه پالایشگاه‌ها زمینه‌های همکاری مطلوبی در این کشورها وجود دارد و قرار شد این حوزه مورد توجه قرار گیرد و توسعه یابد.

وی روابط تجاری ایران و ونزوئلا را در شرایط کنونی ۳.۶ میلیارد دلار برآورد و اظهار کرد: قرار شد این روابط اقتصادی و تجاری به ۵ میلیارد دلار و در ادامه به ۱۰ میلیارد دلار و سرانجام به ۲۰ میلیارد دلار برسد.

کد خبر 474400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =