وزارت نفت دیپلماسی انرژی را با قدرت دنبال می‌کند/ گشایش‌های مطلوبی در فروش نفت ایران حاصل شده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه وزارت نفت در طول مدت اخیر منشأ اقدام‌های بسیار مهم و ارزشمندی بوده است، گفت: وزارت نفت موضوع دیپلماسی انرژی را با قدرت دنبال می‌کند و گشایش‌های بسیار مطلوبی در فروش نفت ایران حاصل شده است.

به گزارش خبرنگاراعزامی شانا به استان خراسان جنوبی، مصطفی نخعی امروز (پنجشنبه، یکم تیرماه) در آیین بهره‌برداری از خط لوله گاز «دو راهی دشتک – نهبندان» اظهار کرد: امروز روز بزرگی است و روز به یادماندنی در تاریخ توسعه شهرستان نهبندان، سربیشه و استان خراسان جنوبی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شاهد تغییر جهت محسوس در روند توسعه کشور هستیم و گام‌های بلندی به‌ویژه پس از انقلاب اسلامی در کشور برداشته شده است، افزود: اما با چالش توسعه نامتوازن روبه‌رو بوده‌ایم که امروز شاهد تغییر نگاه به سمت توسعه در شرق کشور هستیم و به‌طور حتم این توسعه متوازن کمک بزرگی برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های عظیم شرق کشور خواهد داشت.

نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس این پروژه را پروژه‌ای بزرگ و ارزشمند برشمرد و ادامه داد: اجرای این پروژه زیرساخت بسیار اساسی برای توسعه و سرمایه‌گذاری در دیگر صنایع در استان خراسان جنوبی ایجاد کرده است و امروز با اعتماد به نفس از زیرساخت‌های اساسی منطقه برای سرمایه‌گذاران می‌گوییم.

نخعی تأکید کرد: اجرای خط انتقال یازدهم سراسری به سمت استان خراسان جنوبی از دیگر خواسته‌های این منطقه است که در نشست‌های مختلف مطرح شده و شرکت ملی گاز ایران نیز در حال برنامه‌ریزی آن است.

وی گفت: به‌دنبال اجرای خط انتقال فرآورده‌های نفتی از استان کرمان به سمت استان خراسان جنوبی هستیم که به‌عنوان زیرساخت مهم دیگری در حوزه انرژی برای این منطقه در مرحله برگزاری مناقصه است و امیدواریم به‌زودی به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه وزارت نفت در طول مدت اخیر منشأ اقدام‌های بسیار مهمی بوده است، تصریح کرد: وزارت نفت موضوع دیپلماسی انرژی را چه با کشورهای منطقه و چه با کشورهای دیگر با قدرت دنبال می‌کند و قدردانی می‌کنم از وزیر نفت که زحمات زیادی را در مجموعه وزارت نفت می‌کشند و پیگیری‌های بسیار ارزشمندی را انجام می‌دهند.

نخعی ادامه داد: گشایش‌های بسیار مطلوبی در فروش نفت ایران با تکیه بر دانش، تجربه و پیگیری‌های وزیر نفت و مجموعه وزارت نفت حاصل شده است، همچنین روند بسیار مطلوبی را در مجموعه وزارت نفت همچون وصول مطالبات و بسیاری دیگر از فعالیت‌ها شاهد هستیم.

به گفته وی، تعریف این پروژه ۸ هزار میلیارد تومانی که فاز نخست به ارزش حدود ۴ هزار میلیارد تومان است از سوی شرکت ملی گاز ایران با وجود چالش‌های فراوان کار بسیار ارزشمندی بود که همه دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم.

نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: روند توسعه و رشد در این شهرستان‌ها با این اقدام‌های ارزشمند با سرعت بسیار خوبی پیش می‌رود.

نخعی، مهمترین مطالبه مردم نهبندان و سربیشه را به‌روزرسانی طرح توسعه شهرستان نهبندان و تدوین طرح توسعه سربیشه دانست که با رئیس‌جمهوری مطرح شد و با دستور رئیس‌جمهوری این کار آغاز شد و به‌تازگی جمع بندی شده است.

وی ادامه داد: تخصیص اعتبار بیش از ۵ هزار میلیارد تومانی در طول سه سال برای طرح توسعه شهرستان نهبندان و سربیشه عدد بزرگی در مقایسه با بودجه دو شهرستان است و از دولت سیزدهم قدردانی می‌کنیم که تحول بزرگی را در شهرستان ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 474581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =