تولید میعانات گازی در شرکت نفت فلات قاره ایران افزایش می‌یابد

مدیر منطقه قشم شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با انجام بیش از ۵ هزار نفرساعت کار مستمر، کمپرسور پروپان تأسیسات پالایشگاه گاز هنگام در این منطقه عملیاتی راه‌اندازی شد که با این اقدام، تولید میعانات گازی به مقدار قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، محمد آتیار گفت: با این اقدام افزون بر رساندن گاز صادراتی به استانداردهای مدنظر شرکت ملی گاز و تنظیم هم‌زمان نقطه شبنم آبی و هیدروکربنی، برداشت مقادیر مطلوبی میعانات گازی موجود در گاز ورودی به تأسیسات فرآورش گاز هنگام امکان‌پذیر شد.

وی افزود: پس از آنکه به‌دلیل شرایط تحریمی امکان تأمین روغن مورد نیاز کمپرسورهای سیکل تبرید در تأسیسات فرآورش گاز هنگام میسر نشد، با اعلام آمادگی و ساخت روغن از سوی یکی از شرکت‌های داخلی فعال در زمینه تولید روغن‌های صنعتی و تهیه آن از سوی واحد تدارکات و عملیات کالا، مراحل پیش‌راه‌اندازی پکیج پروپان از ۳۰ فروردین‌ماه امسال آغاز شد.

مدیر منطقه قشم شرکت نفت فلات قاره ایران تصریح کرد: در این عملیات پس از آزمایش و راه‌اندازی همه الکتروموتورهای موجود در سیکل و روانکاری آنها، هم‌محور کردن الکتروموتور و کمپرسورهای پکیج پروپان به همراه نصب کوپلینگ‌های آنها و رفع اشکال از جرثقیل سقفی انجام شد.

آتیار اظهار کرد: در ادامه با رفع گرفتگی همه مسیرهای فرآیندی و ابزار دقیقی، سلونوئید ولوهای واحد پروپان‌ و شبکه کنترل تمامی تجهیزات ابزار دقیق، همچنین پنل‌های برقی و شبکه برق بررسی و از آنها رفع اشکال شد و از سوی دیگر عملیات نشت‌یابی تجهیزات و هوازدایی سیکل انجام و برای عاری‌سازی آن از هرگونه رطوبت در سیکل، خلأ ایجاد شد.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با آماده‌سازی این بخش، ایرادهای سیکل گلایکول که از ملزومات راه‌اندازی سیکل تبرید است، رفع شد، گفت: سرانجام واحد تعمیرات در حضور نماینده شرکت سازنده روغن اقدام به شارژ روغن فلاشینگ کرد و سپس ذرات ناخالص موجود در سیکل با فیلتر کردن روغن در حال چرخش حذف شد.

مدیر منطقه قشم شرکت نفت فلات قاره ایران افزود: در سرویس قرار گرفتن این بخش از تأسیسات، افزون بر واحدهای تعمیرات و بهره‌برداری حاصل همت و تلاش همه واحدهای منطقه اعم از ایمنی، بازرسی فنی، مهندسی، تدارکات کالا و ... است. سرانجام هر دو کمپرسور واحد سیکل تبرید پس از گذراندن آزمایش ۷۲ ساعته و انجام آزمایش‌های PM آن به‌منظور بررسی وضع روغن (آزمایش‌های مربوط به عملکرد روغن و صحت آن) و جایگزینی آن آماده بهره‌برداری شدند.

کد خبر 474701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =