آیین معارفه و تکریم رئیس دانشگاه صنعت نفت برگزار شد

آیین معارفه سرپرست دانشگاه صنعت نفت و تکریم رئیس پیشین این مجموعه با حضور معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری در دانشکده نفت آبادان برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از دانشگاه صنعت نفت، آیین معارفه محمد چهاردولی، سرپرست جدید دانشگاه صنعت نفت و تجلیل از کریم سلحشور، رئیس پیشین امروز (دوشنبه، ۱۲ تیرماه)  در محل سالن آمفی‌تئاتر دانشکده نفت شهید تندگویان آبادان با حضور  وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، احسان عباسپور، فرماندار شهرستان آبادان، عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه شهرستان آبادان، علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب و حکیم قیم، مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان و دیگر مسئولان استان خوزستان و شهرستان آبادان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه برگزار شد.

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت ضمن تبریک ایام دهه ولایت و امامت و عید غدیر خم و میلاد حضرت امام هادی (ع) و ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه صنعت نفت گفت: اعتبار و شأن دانشگاه صنعت نفت در یک دهه اخیر با نامهربانی‌ها و بی‌تدبیری‌ها پایین آمد، حال همه ما انتظار داریم در دوره نو شاهد رشد روزافزون و رسیدن دانشگاه به جایگاه رفیع خود باشیم.

زیدی‌فرد ضمن تشکر و قدردانی از زحمات سلحشور در دوره‌ گذشته ادامه داد: مدت زیادی برای انتخاب و انتصاب ریاست دانشگاه وقت گذاشتیم، عوامل مهمی مانند جوان بودن، برجسته بودن در زمینه‌های علمی و مسئولیت‌های پژوهشی پیشین، سابقه علمی و پژوهشی، متعهد بودن و زندگی در آبادان مدنظرمان بود که با جمع‌بندی کلی از عوامل یادشده با وزیر  نفت بر سر انتصاب چهاردولی برای ریاست دانشگاه به توافق رسیدیم.

وی افزود: با هم دست در دست هم دهیم و با همدلی دانشگاه را در مسیر رشد و توسعه خود قرار دهیم تا به‌واسطه حضور ایشان در دانشگاه صنعت نفت بتوانیم شاهد موفقیت در زمینه‌های پژوهشی و آموزشی و تربیت نیروی متخصص داخلی و خارجی باشیم.

در همین حال، سیدرضا شادی‌زاده، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعت نفت با اشاره به تاریخچه این مؤسسه آموزشی در تربیت نیروی انسانی اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در بدنه وزارت نفت مسئولیت دارند و در دانشگاهای معتبر کشورهای دیگر نیز عضو هیئت علمی هستند.

در ادامه مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به تأکید دین اسلام به علم و دانش، به جایگاه رفیع دانشگاه صنعت نفت گفت: اگر قرار باشد با تحریم‌ها مقابله کنیم راه‌حل آن دانش و دانشگاه است و صنعت نفت یکی از محل‌های راهبردی کشور است.

دانشی ضمن تبریک به چهاردولی ابراز امیدواری کرد که با حضور ایشان ارتباط دانشگاه با صنعت نفت ارتباطی معنادار شود و تلاش کنیم مشکلات این دانشگاه را حل کنیم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان هم با اشاره به تاریخچه  و افتخارات و دستاوردهای دانشگاه در طول حیات خود، طرح فاز ۲ پالایشگاه آبادان را نمونه‌ای از این افتخارت برشمرد.

قیم با اشاره به نشستی با حضور وزیر نفت و به پیشنهاد جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: پالایشگاه آبادن از ابتدای سال تحصیلی نو مسئولیت بورسیه کردن برخی دانشجویان مستعد را به‌عهده می گیرد.

در پایان این نشست سرپرست دانشگاه صنعت نفت با بیان اینکه نشست امروز نماد همدلی و هم‌افزایی برای رشد و توسعه دانشگاه است، تصریح کرد: دانشگاه در بخشی از حیات با برکت خود متخصصان بسیار زیادی را برای صنعت نفت تربیت کرده است. اگر پس از انقلاب و با خارج شدن شرکت‌ها و مستشاران چرخ صنعت نفت کشور چرخید به دست و پنجه پرتوان و با برکت فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بوده است.

چهاردولی ادامه داد: در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ هم دانشگاه به‌صورت ویژه به توسعه حوزه پژوهشی دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها و رشته‌های مرتبط با مهندسی نفت پرداخت و این خود نشان‌دهنده جایگاه بسیار رفیع دانشگاه صنعت نفت است.

وی گفت: دانشگاه به وظیفه خود در مقاطع مختلف به خوبی عمل کرده است، با وجود همه‌ کمی و کاستی‌ها، فارغ‌التحصیلان خوبی در عرصه‌های مختلف به صنعت نفت معرفی کرده و اکنون هم فصل درخشانی آغاز شده است.

سرپرست دانشگاه صنعت نفت تصریح کرد: در این دانشگاه ما حامیان بسیار جدی در بدنه وزارت نفت و شرکت‌های مختلف داریم و امیدواریم با کمک این عزیزان و همه بزرگواران، استادان، دانشجویان کارکنان و مسئولان بتوانیم دانشگاه را رشد و ارتقا دهیم.

کد خبر 475108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =