نسل نو توربوکمپرسورها برای اجرای طرح‌های ذخیره‌سازی تقدیم صنعت گاز کشور می‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد که ساخت نسل نو توربوکمپرسورها برای اجرای مطلوب طرح‌های ذخیره‌سازی گاز در دستور کار این شرکت است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، رضا نوشادی امروز (دوشنبه، ۲۶ تیرماه) در آیین آغاز عملیات اجرایی مرحله نخست طرح ذخیره‌سازی میدان گازی مختار  که به‌صورت ویدیوکنفرانس با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، جواد اوجی، وزیر نفت و جمعی از مسئولان استانی و کشوری در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، گفت: امروز پنجمین گام از فعال‌سازی طرح‌های ذخیره‌سازی در سطح کشور برداشته شده است.

وی اظهار کرد: پیش از میدان مختار، توسعه میدان‌های شوریجه و سراجه اجرایی شد و توسعه مخازن قزل‌تپه در شمال و  بانکول در  غرب  کشور نیز در دستور کار است و امروز نیز برای پایداری و تثبیت گاز در شرایط اوج مصرف در این بخش از کشور، طرح توسعه میدان گازی مختار را آغاز کردیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه این شرکت موضوع مدیریت اوج مصرف را با تمرکز بر مبحث ذخیره‌سازی گاز دنبال می‌کند، تصریح کرد: یکی دیگر از مأموریت‌های مهم مهندسی و توسعه گاز ایران، هوشمندسازی مصرف گاز است و فرزندان ملت در این شرکت، همه تلاش و دانش خود را به‌کار می‌گیرند تا اهداف این دو طرح  مهم را در سراسر کشور محقق کنند.

نوشادی با اشاره به اینکه فشار توربوکمپرسورهایی که اکنون در شبکه انتقال و توزیع گاز کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند، ۱۱۰ بار است، گفت: یکی از ملزومات اجرای طرح‌های ذخیره‌سازی گاز، ساخت توربوکمپرسورهایی با فشار ۳۵۰ بار است و برای دستیابی به این مهم، پس از انجام طراحی و تهیه مواد اولیه، امیدواریم امسال نخستین سری از این توربوکمپرسورهای پیشرفته را تقدیم  صنعت گاز کشور کنیم و شرایط پایداری برای مدیریت اوج مصرف ایجاد شود.

کد خبر 475749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =