افزایش توان عملیاتی صادرات نفت خام در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با توجه به افزایش حجم صادرات نفت کشور در ماه‌های اخیر، لزوم افزایش توان عملیاتی پایانه نفتی خارک در اولویت قرار گرفت و در مدت سه ماه این مهم محقق شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس غریبی با اشاره به سفر محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به خارک اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی و همدلی کارکنان فنی و عملیات پایانه نفتی خارک، پس از چهار سال وقفه، پهلوگاه شماره ۱۲ اسکله آذرپاد دوباره در سرویس عملیاتی قرار گرفت و دو نفتکش پهن‌پیکر صادراتی در این اسکله پهلو داده شد.

وی ادامه داد: اسکله آذرپاد دارای سه پهلوگاه با شماره‌های ۱۱ و ۱۲ و ۱۵ است که در چهار سال گذشته فقط پهلوگاه شماره ۱۱ در سرویس عملیاتی قرار داشت و پهلوگاه‌های ۱۲ و ۱۵ به‌منظور انجام پروژه تعمیرات اساسی در اختیار پیمانکار قرار داشتند که این پروژه به دلایل متعدد ناتمام ماند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تأکید کرد: با توجه به دیپلماسی فعال انرژی در دولت سیزدهم و فروش و افزایش صادرات نفت‌ خام کشور در ماه‌های اخیر و لزوم افزایش توان عملیاتی پایانه نفتی خارک، این پهلوگاه در مدت سه ماه ایمن‌سازی و آماده بهره‌برداری شد و دو فروند نفتکش صادراتی از نوع غول‌پیکر (VLCC) در این پهلوگاه بارگیری خود را آغاز کردند. با راه‌اندازی این پهلوگاه، توان عملیاتی صادرات نفت‌ خام در پایانه نفتی خارک یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

غریبی ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی کارکنان شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: با تکیه بر توان و تجربه متخصصان داخلی و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده اقدام‌های لازم برای تکمیل تعمیرات اساسی اسکله آذرپاد در اولویت کاری است.

سید ابراهیم حسینی، رئیس پایانه نفتی خارک نیز گفت: پهلوگاه ۱۲ اسکله آذرپاد به‌منظور تعمیرات اساسی تیرماه سال ۹۹ تحویل پیمانکاران شد که پس از جداسازی و تعمیرات بخشی از تجهیزات، حدود ۶ ماه پیش به دلایلی پیمانکار موفق به انجام کار نشد. این پهلوگاه نیمه‌کاره رها شده بود و با درایت و تأکید مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران نسبت به تسریع در راه‌اندازی و عملیاتی شدن در کمتر از سه ماه عملیاتی شد.

کد خبر 475869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =