گازرسانی به منطقه سیستان، تحقق وعده‌ صادقه دولت سیزدهم است

نماینده زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، گازرسانی به منطقه سیستان را تحقق وعده صادقه‌ دولت سیزدهم توصیف کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حبیب‌الله دهمرده با حضور در شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان، ضمن ارزیابی تازه‌ترین وضع پروژه‌های گازرسانی در منطقه سیستان، گفت: گازرسانی به منطقه سیستان، تحقق وعده صادقه‌ای بود که در دولت سیزدهم رخ داد و امید است این موضوع افزون بر رفع مشکل تأمین سوخت مردمان این دیار، زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال نیز باشد.

وی افزود: منطقه سیستان ظرفیت نیروی انسانی جوان و متخصصی دارد که می‌تواند چرخ صنعت را به گردش دربیاورند؛ بنابراین اطمینان دارم که در پی این حرکت، شاهد شکوفایی و پیشرفت اقنصادی منطقه باشیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تسریع در عملیات گازرسانی به شهرها و روستاهای باقی‌مانده‌ حوزه سیستان، مطالبه بر حقی بوده که مردم این خطه خواهان آن هستند و شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان نیز از این مهم غافل نبوده و مانند پروژه‌های پیشین، آن را سرلوحه کاری خود قرار داده است.

محمدرضا میرشکاری، مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار کرد: پروژه‌های گازرسانی به شهرها و روستاهای منطقه سیستان با سرعت قابل توجهی در حال پیگیری است و پروژه شهر زابل اکنون با پیشرفت ۹۸ درصدی اجرای شبکه تغذیه و توزیع و گازدار بودن ۴۰۷ کیلومتر از ۴۹۰ کیلومتر شبکه اجرا شده از این موهبت الهی بهره‌مند است.

وی ادامه داد: طبق برآورد انجام‌شده، این شهر با هدف بهره‌مندی ۳۵ هزار مشترک، نیازمند ۱۸ هزار علمک است که از این تعداد تاکنون حدود ۷ هزار و ۳۰۰ علمک نصب و مابقی در حال نصب است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به گازرسانی به دیگر شهرها و روستاهای منطقه سیستان، گفت: شهرهای ادیمی، دوست‌محمد، محمدآباد، زهک و علی‌اکبر از دیگر شهرهای واقع در منطقه سیستان هستند که  شبکه مورد نیاز آنان  به صورت کامل اجرا شده و طبق برنامه‌ریزی انجام شده تزریق گاز این شهرها نیز در آینده‌ای نه چندان دور انجام و بر اساس پیش‌بینی، حدود ۸ هزار مشترک در این شهرها خواهیم داشت.

میرشکاری یادآور شد: با تدبیر شرکت ملی گاز ایران، گازرسانی به ۱۲ شهر جزینک و بنجار و بیش از ۹۰۰ روستا شامل روستاهای شهرستان نیمروز و گازرسانی به دیگر شهرها و روستاهای منطقه سیستان بر عهده توان و تجربه شرکت گاز استان یزد با عنوان استان معین است.

کد خبر 476153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =