زنان متخصص و دارای تحصیلات بالا جذب صنعت نفت شدند

مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه زنان صنعت نفت با تحصیلات بالا و تخصص جذب شده‌اند، گفت: در این زمینه نسبت به سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها پیشرو هستیم و توانستیم در مقایسه با آمارهای جهانی رتبه قابل قبولی کسب کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، خدیجه گودرزی امروز (دوشنبه، ۱۶ مردادماه) در نشست تخصصی ذخیره‌سازی گاز و تأمین سوخت زمستانی با بیان اینکه ۱۴ درصد شاغلان در شرکت ملی نفت بانوان هستند، افزود: با این حال سهم زنان متخصص نسبت به حضور زنان در صنعت نفت بالاتر است.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد بانوان همکار در صنعت نفت در مقطع دکترا هستند و این سهم در مقطع کارشناسی ارشد به ۱۲ درصد و در کارشناسی به ۱۶ درصد می‌رسد که نشان‌دهنده جذب بانوان با تحصیلات بالا و متخصص در صنعت نفت است.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور زنان و خانواده تأکید کرد: در این زمینه نسبت به دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها پیشرو هستیم و حتی در مقایسه با آمارهای جهانی نیز رتبه قابل قبولی کسب کرده‌ایم.

گودرزی گفت: زنان متخصص صنعت نفت در کنار نقش‌آفرینی در خانواده قابلیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری دارند که این قابلیت‌ها در مواردی مغفول مانده است و باید تلاش کنیم به فعل در آید.

وی با اشاره به اینکه این نشست‌ها بهانه‌ای برای به فعلیت رساندن این توانمندی‌هاست، افزود: شبکه راهبردی زنان متخصص صنعت نفت که این نشست‌ها را برگزار می‌کند به‌دنبال مواردی مانند تسهیل برقراری تعادل بین کار و زندگی، مقابله با تبعیض‌های فرهنگی برای بانوان در محیط کار، افزایش نقش زنان در جایگاه‌های مدیریتی و ایجاد ارتباط بین‌المللی برای رخ‌نمایی زنان متخصص صنعت نفت است.

 مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه این نشست دومین نشست از سلسله نشست‌های شبکه راهبردی زنان متخصص صنعت نفت است، گفت: باید تلاش کنیم چهره واقعی زن ایرانی، متخصص و مسلمان را به نمایش بگذاریم و پذیرای حضور پرافتخار زنان ایرانی هستیم.

به گزارش شانا، نشست تخصصی ذخیره‌سازی گاز و تأمین سوخت زمستانی به همت امور بانوان و خانواده شرکت ملی نفت ایران و به میزبانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برگزار شد، این رویداد دومین نشست از سلسله نشست‌های شبکه راهبردی زنان متخصص صنعت نفت است.

کد خبر 476595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =