گاز تولیدشده پالایشگاه‌های پارس جنوبی در ۴ ماه نخست ۱۴۰۲ چقدر بود؟

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که در چهار ماه نخست امسال، بیش از ۶۴ میلیارد مترمکعب گاز در این مجموعه شیرین‌سازی و به خط سراسری گاز تزریق شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد باهوش در نشست با خبرنگاران استان بوشهر ضمن تبریک به‌ مناسبت روز خبرنگار گفت: هفدهم مردادماه، روز خبرنگار فرصتی مغتنم برای قدردانی از آنان است که آگاهی‌بخشی و روشنگری را به‌عنوان هدف انتخاب کرده‌اند و زندگی خود را وقف این کار ارزشمند کرده‌اند.

وی به تولید و شیرین‌سازی گاز در چهار ماه امسال اشاره کرد و افزود: در چهار ماه نخست امسال و با توجه به آغاز عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های مجتمع، بیش از ۶۴ میلیارد مترمکعب گاز شیرین‌سازی و به خط سراسری تزریق شده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی به تولید دیگر محصولات این مجتمع در این بازه زمانی اشاره و تصریح کرد: بیش از ۸۵ میلیون بشکه میعانات گازی، بیش از ۲۱۱ تن گوگرد دانه‌بندی‌شده، بیش از ۷۴۰ هزار تن اتان، ۲ میلیون تن محصولات پروپان و بوتان در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۲ در پالایشگاه‌های پارس جنوبی تولید شده است. 

باهوش ادامه داد: توانسته‌ایم با توجه به عملیات تعمیرات اساسی، بیش از ۲ هزار و ۱۲۹ میلیون مترمکعب گاز نیز به پتروشیمی‌های بوشهر، پارس و پتروپالایش کنگان ارسال کنیم.

وی بیان کرد: عملیات تعمیرات اساسی برای آماده‌سازی پالایشگاه‌های مجتمع با هدف فرآورش حداکثری گاز در فصل زمستان پیش رو  از تاریخ ۳۱ فروردین‌ماه امسال از پالایشگاه هشتم آغاز شد و تاکنون با تکیه بر توان متخصصان و کارکنان مجموعه و استفاده ۱۰۰ درصدی از قطعات و تجهیزات سازندگان ایرانی و دانش‌بنیان‌ها تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های سوم، هشتم، دهم، و دوازدهم با موفقیت پایان یافته است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: تعمیرات اساسی اکنون در پالایشگاه‌های چهارم، ششم، یازدهم در حال انجام است  و امید داریم طبق برنامه‌ زمان‌بندی‌شده با موفقیت تکمیل شود تا همه پالایشگاه‌ها برای عبور از فصل زمستان آماده باشند.

باهوش اظهار کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ۱۴۰۱ با استفاده از کالاها و استفاده از محصولات ساخت بار اول رتبه برتر در وزارت نفت را کسب کرد و خوشبختانه تاکنون با بیش از ۱۲۰ شرکت دانش‌بنیان در همکاری هستیم. 

کد خبر 476629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =