تأمین ۸۵ درصدی کالا و تجهیزات مورد نیاز از تولیدکنندگان داخلی

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۵۲۷ قلم کالا به ارزش بیش از دو هزار میلیارد ریال از آغاز امسال تاکنون در این شرکت تهیه و تأمین شده است، گفت: بیش از ۸۵ درصد از این کالاها از تولید کنندگان داخلی خریداری شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی گفت: از مجموع یک هزار و ۵۲۷ قلم کالا بیش از یک هزار و ۳۰۰ قلم آن به ارزش بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از سوی سازندگان داخلی و به سفارش این شرکت ساخته شده است.

وی افزود: این اقلام در چارچوب ۲۸۸ درخواست از اداره‌های مختلف از سوی شرکت‌های داخلی ساخته شده و این میزان خرید نسبت به مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.  

 مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران اظهار کرد: از ابتدای امسال این شرکت بیش از ۴۷۰ قلم کالا به ارزش بیش از ۲۱۸ میلیارد ریال از فروشندگان و تأمین‌کنندگان در شهر گچساران خریداری کرده است که این حجم از خرید کالا تأثیر بسزایی در ایجاد اشتغال و گردش مالی و رونق اقتصادی در شهر گچساران داشته است.

امضای ۷ قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان

کمالی تصریح کرد: با توجه به قانون حمایت از تولید کالای ساخت داخل برای استفاده از توان شرکت‌های ‌دانش‌بنیان، تعدادی از نیازهای فناورانه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از این طریق در حال پیگیری است.

‌وی افزود: عمده این نیازها شامل کالا، قطعات، مواد، تجهیزات، خدمات و نرم‌افزار در حوزه‌های فنی، مهندسی، رفاهی و خدماتی است.

‌مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران به تعداد هفت قرارداد نهایی‌شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: تهیه و تأمین شیرآلات و اتصالات و لوله‌های فلزی و غیرفلزی و تجهیزات فنی مورد نیاز از جمله قراردادهایی هستند که مجوزهای انعقاد آنها صادر ‌شده است. ‌

کمالی مجموع ارزش این هفت قرارداد را حدود ۸۲۹ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: بومی‌سازی، حمایت از ‌ساخت داخل، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقای سطح ریسک‌پذیری دستگاه‌های اجرایی و صرفه‌جویی ‌چشمگیر حاصل از این تولیدات از مهم‌ترین مزیت‌های این قراردادهاست.

کد خبر 476691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =