اجرای ۱۹۶۵ کیلومتر عملیات توپکرانی در خطوط لوله شرکت نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از اجرای موفقیت‌آمیز یک هزار و ۹۵۶ کیلومتر عملیات توپکرانی در این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی گفت: توپکرانی، عملیات عبوردادن شیء خارجی با فرآیندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است که با هدف تمیز کردن شریان‌های انتقال از رسوبات ایجادشده، خارج ساختن مایعات، اندازه‌گیری قطر درونی، پوشش‌دادن جداره لوله با مواد ضدخوردگی و بازدید درونی خطوط به لحاظ ایمن‌سازی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: متخصصان صنعت نفت ایران امروز در اوج اقتدار و عزت بدون وابستگی در تمامی قسمت‌های مهندسی، فنی و عملیاتی، از تحریم‌های سخت عبور کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به ویژگی خاص این شرکت اظهار کرد: این شرکت با در اختیار داشتن بیش از ۷ هزار کیلومتر خطوط لوله در قطرهای ٤ تا ۵۲ اینچ در حوزه گچساران و چهار استان جنوبی کشور و عبور خط لوله صادراتی نقش مهمی در صنعت نفت و اقتصاد کشور دارد که راهبری این مهم به‌عهده جوانان و متخصصان همین کشور است.

کمالی افزود: نیروهای خستگی‌ناپذیر اداره خدمات عملیات شرکت نفت و گاز گچساران با هماهنگی دیگر مدیریت‌ها و واحدهای مربوطه از آغاز سال ۱۴۰۲ تا امروز موفق شده‌اند یک هزار و ۹۵۶ کیلومتر از خطوط لوله نفت و گاز را با اراده‌ای بی‌نظیر توپکرانی کنند.

وی تصریح کرد: در خطوط ۶ اینچ تا ۴۲ اینچ گاز و گاز مایع ۳۴ مورد به متراژ ۵۰۴ کیلومتر و در خطوط لوله نفت صادراتی ۴ اینچ تا ۴۸ اینچ ۴۴ مورد به متراژ یک هزار و ۴۵۲ کیلومتر عملیات توپکرانی با موفقیت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: با توجه به‌ تعدد خطوط لوله در موقعیت جغرافیایی این شرکت که از نقاط کوهستانی و سخت‌گذر در چهار استان کهگلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر عبور می‌کند، در برخی موارد بازدیدها به‌دلیل عملیاتی بودن با بالگرد انجام می‌شود.

کمالی به آزمایش‌های درون‌چاهی اشاره و تصریح کرد: از ابتدای امسال ۳۷۰ مورد آزمایش ممیزی فشارشکن، فشار در حال جریان، حرارت‌سنجی و ضریب بهره‌دهی با موفقیت انجام شده است.

کد خبر 476866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =