۳۳ پروژه نفتی با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلار بهره‌برداری شد

وزیر نفت با بیان اینکه از آغاز دولت سیزدهم تاکنون ۳۳ پروژه نیمه‌تمام با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری افتتاح شد، گفت: تا پایان امسال نیز بهره‌برداری از ۶۷ پروژه نیمه‌تمام دیگر به ارزش ۱۵ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، جواد اوجی با اشاره به کارنامه وزارت نفت در دولت سیزدهم، تولید نفت را یکی از مهم‌ترین دستاوردها برشمرد و اظهار کرد: تولید نفت در این دولت به عدد ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسیده است و طبق هدف‌گذاری انجام‌شده تا پایان شهریورماه به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه خواهد رسید.

وی افزود: با این تفاسیر به تولید بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نسبت به زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم دست یافته‌ایم.

وزیر نفت تلاش‌های انجام‌شده در بحث تأمین منابع ارزی بودجه‌ای در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را که تعهد وزارت نفت بوده ستودنی دانست و تأکید کرد: به گواه دستگاه‌های نظارتی، سال ۱۴۰۰ وزارت نفت به ۹۸ درصد تکالیف خود عمل کرد.

بهره‌برداری از ۳۳ پروژه نیمه‌تمام با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری

اوجی با اشاره به بحث سرمایه‌گذاری‌ اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، ۳۳ پروژه‌ نیمه‌تمام با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار به بهره‌برداری رسید. طبق برنامه‌ریزی‌ها در وزارت نفت، سال ۱۴۰۲ تقریباً نزدیک به ۶۷ پروژه به ارزش ۱۵ میلیارد دلار به بهره‌برداری می رسد از جمله این طرح‌ها فاز ۱۱ پارس جنوبی است که هفته آینده با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود.

وی درباره افتتاح کلان پروژه‌ها در حوزه وزارت نفت گفت: از جمله پروژه‌هایی که در این مدت افتتاح شده است می‌توان به پالایشگاه فاز ۲ آبادان با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه و پالایشگاه ۱۴ فاز پارس جنوبی با ظرفیت ۵۰ میلیون متر مکعب در روز اشاره کرد که با افتتاح آنها به ظرفیت فرآورش گاز در کشور اضافه شد.

وزیر نفت افزود: راه‌اندازی و بهره‌برداری از واحد جمع‌آوری گازهای مشعل در منطقه هویزه و گازهای همراه میدان‌های نفتی از دیگر پروژه‌هایی است که به نتیجه رسید.

اوجی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ وزارت نفت جمع‌آوری گازهای مشعل و راه‌اندازی پالایشگاه و توسعه میدان‌های نفتی و افزایش ظرفیت نفت و گاز و ظرفیت‌های پتروشیمی را در دستور کار خود قرار داده است.

کد خبر 477442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =