تحولی بزرگ در صنایع پایین‌دست ایجاد شد/ فروش اعتباری ۲۸ هزار میلیارد تومان محصول پتروشیمی در بورس کالا

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان محصول پتروشیمی به‌صورت اعتباری به صنایع پایین‌دست پتروشیمی در پنج ماه اخیر فروخته شده که تحول بزرگی را در واحدهای پایین‌دست ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار شانا، مرتضی شاهمیرزایی امروز (یکشنبه، ۲۶ شهریورماه) در حاشیه بازدید از نخستین روز هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهم‌ترین هدف از برگزاری این رویداد تخصصی به‌هم‌رسانی همه فعالان صنعت پتروشیمی از بالادست تا پایین‌دست است.

وی با اشاره به اختصاص کل فضای نمایشگاه بین‌المللی تهران به هفدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست افزود: امسال افزون‌ بر اینکه مهمانان خارجی این رویداد نسبت به پارسال نمایشگاه ۲۰ برابر شده‌اند، سرمایه‌گذاران، ​فعالان و فناوران بسیاری نیز برای رایزنی و عقد قرارداد با این صنعت به این نمایشگاه آمده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به حضور ۲۱۰ شرکت خارجی در این نمایشگاه با وجود تحریم‌ها و تهدیدها اشاره کرد و گفت: شرکت‌های داخلی نیز حضور پررنگی در هفدهمین نمایشگاه ایران پلاست دارند و تازه‌ترین دستاوردهای صنعتگران داخلی و خارجی در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

شاهمیرزایی با اشاره به اقدام جدید عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به بنگاه‌های خرد و کوچک پس از امضای تفاهم‌نامه‌ای در ایران‌پلاست شانزدهم تأکید کرد: ثمره آن فروش حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری به صنایع پایین‌دست پتروشیمی در پنج ماه اخیر بوده است و بزرگ‌ترین تحول در واحدهای پایین‌دست ایجاد شد.

وی افزود: حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار واحد صنعتی خوراک خود را از صنعت پتروشیمی تأمین می‌کنند و می‌توانند از عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی بهره ببرند ​

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به تدوین سند جامع تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی و روزآمد کردن سند کاتالیست این صنعت افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های پتروشیمی که آماده افتتاح هستند، صنعتگران پتروشیمی آماده‌اند در سال ۱۴۰۲ که به نام سال «مهار تورم و رشدتولید» نامگذاری شده است، رشد تولید را محقق کنند.

شاهمیرزایی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از پارسال از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، صادرات کاتالیست ایرانی به کشورهای صاحب‌نام از دستاوردهای بزرگ این صنعت است، همچنین کشورهای صاحب‌نام سفارش ساخت کمپرسور، انواع پمپ‌ و اکسترودر و ماشین‌آلات دوار را به شرکت‌های ایرانی داده‌اند.

کد خبر 630332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =