۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
  • کد خبر: 631134
گزیده‌های نفتی هفته

اعلام خبر کشف چهار میدان جدید نفتی و گازی، قدردانی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اقدام‌های وزارت نفت، برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت‌های پالایش گاز کشور و تکذیب شایعه واردات ۳۰ میلیون لیتری بنزین از مهم‌ترین خبرهای نفتی در این هفته بودند.

کشف ۴ میدان جدید نفتی و گازی: جواد اوجی، وزیر نفت این هفته در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران از کشف چهار میدان جدید نفت و گاز در کشور خبر داد و اعلام کرد: این اکتشاف‌ها، معادل ۲.۶ میلیارد بشکه هیدروکربور مایع قابل استحصال است و شامل میدان گازی «چشمه‌شور» در شمال‌شرق کشور، میدان نفتی «هیرکان» در استان گلستان و میدان‌های نفتی «تنگو» و «گناوه» در استان بوشهر می‌شود.

وی با بیان اینکه تحقق ضریب جایگزینی با توجه به اکتشاف‌های جدید، ۸۷ درصد در بخش هیدروکربور مایع است، تأکید کرد: این موضوع به آن معناست که اگر ۱۰۰ بشکه نفت خام و میعانات گازی در کشور تولید و به مصرف داخلی یا صادرات رسیده باشد، ۸۷ بشکه آن با اکتشاف‌های جدید جایگزین شده است.

همراهی وزارت نفت با فعالیت‌های گردشگری: عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آیین روز جهانی و هفته گردشگری برای حمایت‌های همه‌جانبه در اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی در موتورخانه‌های اماکن گردشگری کشور از وزیر نفت قدردانی کرد.

مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران هم در این آیین تأکید کرد که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بهینه‌سازی مصرف انرژی یک الگو برای دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور باشد.

تکذیب شایعه واردات روزانه ۳۰ میلیون لیتری بنزین: جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به طرح شایعه‌هایی درباره واردات روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین در فضای مجازی، این اخبار را بی‌اساس و دروغ خواند و گفت: واردات این مقدار بنزین به بیش از ۶ میلیارد لیتر ظرفیت ذخیره‌سازی نیاز دارد که ظرفیت کل مخازن ذخیره‌سازی ما به این مقدار نمی‌رسد. 

افزایش ۷ میلیارد مترمکعبی تولید گاز: دومین نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت‌های پالایش گاز کشور پایان این هفته با حضور جمعی از مدیران ارشد صنعت گاز به‌مدت دو روز در بندرعباس برگزار و در این نشست اعلام شد که تولید گاز در تابستان امسال با کاهش زمان تعمیرات اساسی ۷ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری هم در سخنانی در این نشست روایتی از تلاش ناکام دشمنان برای نفوذ در صنعت نفت ایران ارائه و اعلام کرد: دشمن سعی کرده با تهدیدهای جدی از جمله با تهدیدهای سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، نفوذی و انواع مختلف تهدیدها کشور را با مخاطره روبه‌رو کند، اما با هوشیاری کارکنان صنعت نفت این تلاش‌ها ناکام مانده است.

برگزاری آیین صبحگاه مشترک بسیجیان صنعت نفت: جواد اوجی، وزیر نفت در این آیین گفت: خوشبختانه با تلاش همکارانم در وزارت نفت آمار تولید و صادرات نفت خام، میعانات و فرآورده‌های نفتی هر روز رو به افزایش است و به گفته سناتورهای آمریکایی و رسانه‌های غربی در دو سال اخیر روند تولید و صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌ها صعودی بوده است.

مرتضی شاهمیرزایی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت نیز اعلام کرد: ما از کسی اجازه نمی‌گیریم و نفتکش‌های خود را از مقابل چشم ناوهای جنگی آمریکا عبور می‌دهیم و در پالایشگاه‌های فراسرزمینی ونزوئلا و دیگر قاره‌ها فرآورش می‌کنیم.

برگزاری رویداد ملی طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده نفتی: علی براتی، معاون مدیریت نظارت بر تولید نفت و گاز در میدان‌های مشترک در رویداد ملی طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده نفتی، با اشاره به اینکه هم‌اکنون میانگین تولید چاه‌های نفتی کشور روزانه هزار و ۵۵۰ بشکه است، گفت: با احیای چاه‌های کم‌بازده در سال‌های آتی این میانگین افزایش خواهد یافت.

محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت در این رویداد با تأکید بر اینکه در جریان اجرای طرح احیای چاه‌های کم‌بازده نفت کشور حتی اگر یک چاه را نیز احیا کنیم به موفقیت دست یافته‌ایم، تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام‌شده آمار چاه‌هایی که قرار است احیا شود بسیار زیاد است.

دیگر اخبار: تکمیل ۲۰ میلیارد دلار پروژه نفتی در دوسال، تاکید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر مدرن‌سازی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، پایان نشت نفت از خط لوله گناوه - خارک و افتتاح ایستگاه بر خط سنجش آلودگی هوای محیطی شهرستان خرمشهر از دیگر اخبار صنعت نفت در این هفته بودند.

کد خبر 631134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =