مانور مقابله با شرایط اضطراری و مدیریت بحران در منطقه عملیاتی خارک برگزار شد

مانور مقابله با آتش‌سوزی در تأسیسات پتروشیمی خارک با هدف ارزیابی آمادگی و هماهنگی واحدهای عملیاتی شرکت‌های نفتی پایانه‌های نفتی ایران، نفت فلات قاره، پتروشیمی و بیمارستان صنعت نفت در شرایط اضطراری برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، شنبه (۲۲ مهرماه) با حضور و نظارت محسن ساسانی جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور، علی اصغر حق‌بین مدیرکل پدافندغیرعامل و مدیریت بحران وزارت نفت، عبدالرحمن کشوری معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل، عباس رزمی مدیر ،اچ‌اس‌ئی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران و به فرماندهی عباس غریبی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارک و حضور میدانی و مؤثر رؤسای مناطق شرکت‌های نفتی و پتروشیمی و گروه‌های واکنش سریع شرکت پایانه‌های نفتی ایران، شرکت نفت فلات قاره و مجتمع پتروشیمی خارک، مانور مقابله با آتش‌سوزی در مخازن پتروشیمی در سطح ۲ شرایط اضطراری با هدف ارزیابی آمادگی و هماهنگی واحدهای عملیاتی و به حداکثر رساندن کار گروهی و تیمی در حداقل زمان ممکن برگزار شد.

عباس غریبی، فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارک در حاشیه این مانور اظهار کرد: در این مانور، تمرین تاکتیک‌های عملیاتی مقابله با آتش‌سوزی مخازن و تأسیسات فرآیندی در شرکت پتروشیمی به‌منظور افزایش آمادگی در مقابل هرگونه حادثه احتمالی صورت گرفت.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری مانور، سنجش آمادگی منابع و امکانات اعم از تجهیزات، ماشین‌آلات و نیروی‌انسانی در مواجهه با شرایط اضطراری، همچنین شفافیت و افزایش آگاهی ذی‌نفعان از نقش‌ها و مسئولیت‌ها بود.

فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارک اظهار کرد: این مانور مطابق با سناریو طراحی‌شده از قبل با رعایت تمام نکات موردنظر و با تأیید ارزیابان حاضر در صحنه با موفقیت به انجام رسید.

غریبی تصریح کرد: آمادگی و شناخت ظرفیت‌ها و گردآوری اطلاعات و دانستن عدم قطعیت‌ها کمک می‌کند دامنه آسیب‌پذیری کاهش یابد.

وی ادامه داد: از آنجایی که در جزیره خارک تأسیسات و زیرساخت‌هایی حیاتی شامل مخازن، خطوط لوله، اسکله‌های صادراتی و تأسیسات فرآیندی وجود دارد، موضوع پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است و در اولویت کاری این مدیریت قرار دارد.

شایان ذکر است در پایان مانور، جلسه‌ای با حضور عوامل دست‌اندرکار و گروه ارزیاب تشکیل و نقاط قوت و قابل‌ بهبود این مانور بررسی شد.

کد خبر 631784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =