تولید روزانه نفت آمریکا از ۱۳ میلیون بشکه فراتر رفت

تولید نفت خام آمریکا در ماه اوت سال ۲۰۲۳ میلادی به رکورد ماهانه ۱۳ میلیون و ۵۰ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه‌شنبه (نهم آبان‌ماه) اعلام کرد تولید نفت خام در میدان‌های آمریکا طی ماه اوت به رکورد ماهانه‌ تازه‌ای دست یافت و به ۱۳ میلیون و ۵۰ هزار بشکه در روز رسید.

داده‌های این اداره نشان می‌دهد تولید در ماه اوت نسبت به ماه پیش از آن ۰.۷ درصد افزایش یافته است. بالاترین رکورد ماهانه مربوط به نوامبر ۲۰۱۹ با رقم تولید روزانه ۱۳ میلیون بشکه بوده است.

بالاترین رقم ماهانه همچنان از رکورد هفتگی تولید نفت ایالات متحده آمریکا با رقم روزانه ۱۳ میلون و ۲۰۰ هزار بشکه که در هفته منتهی به ششم اکتبر (۱۴ مهرماه) به ثبت رسید، فاصله دارد.

تولید نفت در بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده نفت جهان طی سه سال گذشته به‌آرامی بهبود یافت، زیرا شرکت‌ها از سودهای بی‌سابقه برای افزایش سود سهام و بازخرید به جای هزینه برای شتاب‌بخشی به عملیات حفاری و تولید استفاده کردند.

داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد در ایالت تگزاس، بزرگ‌ترین ایالت تولیدکننده نفت ایالات متحده، تولید در ماه اوت با ۰.۵ درصد افزایش به رکورد ماهانه ۵ میلیون و ۶۳۰ هزار بشکه رسید.

در نیومکزیکو و داکوتای شمالی، تولید روزانه به‌ترتیب به حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه و یک میلیون و ۲۲۰ هزار بشکه رسید.

بر اساس گزارش ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید ناخالص گاز طبیعی در ۴۸ ایالت آمریکا با افزایش روزانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت‌مکعبی در ماه اوت به رکورد ۱۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز رسید، در حالی که این رقم در ماه ژوئیه ۱۱۵ میلیارد فوت‌مکعب در روز بود.

این رقم در ماه مه رکورد ۱۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز را ثبت کرده بود.

در ایالت‌های بزرگ تولیدکننده گاز، تولید در تگزاس طی ماه اوت با ۰.۹ درصد افزایش به رکورد ۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب و در  پنسیلوانیا با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز رسید.

این رقم در ژوئیه در تگزاس به بالاترین حد خود یعنی رقم روزانه ۳۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون فوت‌مکعب رسید، در حالی که با رکورد روزانه ۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون فوت‌مکعب در پنسیلوانیا طی دسامبر ۲۰۲۱ مقایسه می‌شود.

داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد تقاضای این کشور برای نفت خام و فرآورده‌های نفتی در ماه اوت به ۲۰ میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین سطح از اوت ۲۰۱۹ است.

تقاضا برای بنزین به حدود ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه و بالاترین سطح از ژوئن ۲۰۲۱ میلادی رسید.

کد خبر 632492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =