۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
  • کد خبر: 632506
گزیده‌های نفتی هفته

برگزاری آیین نکوداشت پدافند غیرعامل در صنعت نفت، رسیدن تولید نفت ایران به روزانه حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه، درخواست رهبر معظم انقلاب برای مسدود کردن راه صدور نفت به رژیم صهیونیستی، تصویب مشوق‌هایی برای حمایت از جذب سرمایه در زمینه رفع ناترازی گاز و ... اخبار صنعت نفت در هفته جاری بودند.

رسیدن تولید روزانه نفت ایران به حدود ۳.۴ میلیون بشکه: جواد اوجی، وزیر نفت چهارشنبه این هفته (دهم آبان‌ماه) در حاشیه نشست هیئت دولت با بیان اینکه تولید روزانه نفت از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است، گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری‌شده در بخش‌های مختلف از جمله میدان‌های مشترک و مستقل در خشکی و دریا شاهد افزایش دوباره تولید نفت باشیم.

قدردانی مرکز آمار ایران از وزارت نفت : داریوش ابوحمزه، رئیس مرکز آمار ایران این هفته در پیامی ضمن قدردانی از وزارت نفت بابت ارائه آمارهای دقیق، به حضور مؤثر و تلاش‌های مجدانه وزارت نفت در شورای عالی آمار و مشارکت در اجرای برنامه‌های معطوف به توسعه نظام آماری کشور اشاره و از تلاش‌ها و مساعی این وزارتخانه به‌عنوان نماینده دستگاه اجرایی برتر تشکر و قدردانی کرد.

برگزاری دومین آیین نکوداشت پدافند غیرعامل در صنعت نفت: این آیین روز چهارشنبه این هفته (دهم آبان‌ماه) به میزبانی شرکت ملی گاز ایران در سال همایش‌های کوشک و با حضور جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت و گاز برگزار و از مجموعه الزام‌ها، راهنماها و دستورعمل‌های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت نفت رونمایی شد.

علی‌اصغر حق‌بین، مدیرکل پدافند غیرعامل مدیریت بحران وزارت نفت در سخنانی از راه‌اندازی آزمایشگاه آزمون بدافزار خبر در صنایع نفت و گاز و رسیدن به خودکفایی در این زمینه طی آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: تهدیدهای سایبری روزآمد، فعال و بالفعل هستند، اما با وجود شیوه‌نامه‌های پدافند غیرعامل هیچ‌گونه خطری ما را تهدید نمی‌کند.

مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران هم با بیان اینکه صنعت نفت در معرض انواع تهدیدهای سایبری، خرابکاری، جاسوسی و انفجار است، گفت: صنعت نفت از مؤلفه‌های کلیدی در اقتصاد کشور است و به تبع آن چشم دشمنان با هدف آسیب به این صنعت همواره وجود دارد، از این رو این صنعت مهم کشور که هر روز افتخاراتی برای کشور می‌آفریند، در معرض انواع تهدیدهای سایبری، خرابکاری، جاسوسی و انفجار است.

هم‌افزایی دانشی و اجرایی میان وزارت نیرو و صنعت پتروشیمی: مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی این هفته و در سومین نشست مشترک بهره‌وری انرژی با پژوهشگاه نیرو و مرکز مطالعات انرژی وزارت نفت با تأکید بر هم‌افزایی دانشی و اجرایی بین وزارت نیرو و صنعت پتروشیمی تصریح کرد: در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی و اجرای طرح‌های تازه به‌دنبال تأمین انرژی پایدار با همکاری وزارت نیرو هستیم.

درخواست رهبر معظم انقلاب از دولت‌های اسلامی: آیت‌الله خامنه‌ای این هفته در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان فرمودند:  دولت‌های اسلامی راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی را مسدود کنند. ایشان با تأکید بر لزوم بسیج دنیای اسلام، پافشاری دولت‌های اسلامی بر قطع فوری جنایات و بمباران‌ها در غزه را ضروری خواندند و از این دولت‌ها خواستند راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی را مسدود کنند و با آن رژیم همکاری اقتصادی نکنند.

تصویب مشوق‌هایی برای حمایت از جذب سرمایه در زمینه رفع ناترازی گاز: علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه نشست هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اعلام کرد: هیئت دولت تصمیم گرفت با توجه به اینکه به فصل‌ سرما و اوج مصرف گاز نزدیک می‌شویم، سلسله اقدام‌ها و تصمیم‌هایی در این زمینه اتخاذ شود.

به گفته وی، دولت به‌منظور رفع ناترازی در تولید گاز طبیعی و حمایت مؤثر از جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه، مشوق‌هایی را تصویب کرد تا امکان سرمایه‌گذاری در حوزه تولید گاز طبیعی فراهم شود.

دیگر اخبار: قدردانی از سازمان حراست صنعت نفت در حوزه پدافند غیرعامل،  ارزیابی بار مالی فوق‌العاده تخصصی و مخصوص برای همه کارکنان قرارداد مدت‌موقت،  ارائه خدمات سریع و شفاف با سامانه پنجره خدمات هوشمند گاز، مهندسی معکوس سیستم کنترل‌ برندهای آمریکایی برای افزایش امنیت سایبری، رصد آمادگی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدها از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور و تصویب احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی در شورای اقتصاد از دیگر اخبار صنعت نفت در این هفته بودند.

کد خبر 632506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =