بارنامه‌های صوری عامل اصلی ازدحام جایگاه‌های سوخت منطقه زاهدان است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، وجود بارنامه‌های صوری را یکی از دلایل اصلی ایجاد صف کامیون‌ها در جایگاه‌های سوخت دانست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، قربانعلی مردانی در این باره گفت: در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۶ درصد افزایش سهمیه نفت‌گاز معادل ۸۸ میلیون لیتر در منطقه داشتیم و این در حالی است که این افزایش سهمیه نتوانسته است صف جایگاه‌های عرضه سوخت را پایان دهد.

وی افزود: عواملی پرشمار در افزایش صف جایگاه‌های عرضه سوخت دخیل است و یکی از این عوامل، وجود بارنامه‌های صوری است که در استان‌های دیگر صادر ‌شده و به‌دلیل وجود شرایط قاچاق، به‌وسیله کامیون‌های فاقد فعالیت، سوختگیری و روانه مرزهای استان می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان با بیان اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور برخورد با ناوگان متخلف و صدور بارنامه‌های صوری اظهار کرد: کنترل و نظارت‌های انجام‌شده از سوی این شرکت در سه ماه گذشته باعث شناسایی ۲۰۰ کامیون پرتردد با تراکنش‌های نامتعارف در جایگاه‌های سوخت شهر زاهدان و معرفی به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان شد که پس از بررسی ازسوی آن سازمان و مطابقت با سامانه داده‌کاوی اطلاعات پیمایش ناوگان (سامانه داپ)، فقط عملکرد ۱۱ دستگاه از این تعداد واقعی بوده است.

مردانی تأکید کرد: تعداد ۱۱۱ دستگاه از این کامیون‌های متخلف مربوط به ناوگان سایر استان‌ها بوده است که از سوی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان برای برخورد با ناوگان متخلف و دفاتر صادرکننده بارنامه‌های صوری و غیرواقعی از طریق کمیسیون‌های مربوطه، با استان‌ها مکاتبه شده است.

وی با اشاره به اینکه کنترل‌های سیستمی در حال انجام‌ است، گفت: تلاش ما این است که با همکاری سازمان‌های متولی و نظارتی صف‌های سوخت کاهش یابد و با حذف عواملی پرشمار که در شلوغی صف دخیل است، توزیع سوخت به مصرف‌کننده واقعی بدون معطلی انجام شود.

کد خبر 632964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =