۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
  • کد خبر: 633357
قیمت نفت افزایش یافت

احتمال کاهش بیشتر تولید نفت از سوی اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس سبب افزایش قیمت‌های نفت شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت‌های نفت خام که به‌دلیل کاهش نگرانی‌ها از اختلال در عرضه خاورمیانه در بحبوحه درگیری‌های نظامی حماس و رژیم صهیونیستی با افت چهار هفته‌ای همراه بود، روز دوشنبه (۲۹ آبان‌ماه) به‌دنبال احتمال کاهش بیشتر عرضه از سوی تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) و در نتیجه بالا رفتن قیمت‌ها، افزایش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه ساعت ۷ به وقت گرینویچ با ۶۶ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش به ۸۱ دلار و ۲۷ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا (WTI) نیز روز دوشنبه با ۶۰ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش با قیمت ۷۶ دلار و ۴۹ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قراردادهای ماه دسامبر شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا اواخر امروز منقضی می‌شود، این در حالی است که قیمت این شاخص برای تحویل در ماه ژانویه با ۶۵ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، به ۷۶ دلار و ۶۹ سنت برای هر بشکه رسید.

پس از آنکه سه منبع اوپک‌پلاس در گفت‌وگو با رویترز اعلام کردند که اعضای این ائتلاف قرار است در نشست آینده خود کاهش بیشتر عرضه نفت را بررسی کنند، هر دو نوع قرارداد نفتی روز جمعه (۲۶ آبان‌ماه) چهار درصد افزایش یافت.

خورخه لئون، معاون ارشد تحقیقات بازار نفت در شرکت ریستاد انرژی گفت: عربستان در نظر دارد با محدود کردن عرضه، قیمت نفت را بالا نگه دارد و می‌داند این اقدام به کاهش بیشتر سهم کلی بازار منجر خواهد شد.

لئون با استناد به برآوردهای صندوق بین‌المللی پول درباره نفت عربستان گفت: بازارهای نفت منتظر تصمیم عربستان هستند که آیا این کشور کاهش عرضه خود را در سال ۲۰۲۴ نیز ادامه می‌دهد، یا در پایان امسال به‌تدریج به این کاهش پایان می‌دهد.

کد خبر 633357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =