نشست شورای پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی شرکت ملی نفت ایران برگزار شد

نشست شورای پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی شرکت ملی نفت ایران به میزبانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در منطقه عملیاتی خانگیران برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، هرمز قلاوند مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران، سید مهدیا مطهری مدیر پژوهش و فناوری و دبیر شورای پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی شرکت ملی نفت ایران، محمد اسماعیل کفایتی رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، عظیم کلانتری اصل رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، برزو قنبری عدیوی مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران و دبیر کارگروه تولید بار اول وزارت نفت، شورای پورتفلیوی مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران و جمعی از مدیران ارشد ستادی نفت مناطق مرکزی ایران، رؤسای عملیاتی و کارشناسان شرکت ملی نفت ایران، همچنین مدیران و متخصصان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در نشست شورای پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی شرکت ملی نفت ایران حضور داشتند.

حیدری ضمن خوشامدگویی به میهمانان و استقبال از نشست این شورا به میزبانی شرکت نفت مرکزی ایران و معرفی این شرکت به بیان مهم‌ترین وظایف نفت مناطق مرکزی ایران در حوزه تولید نفت و گاز و تحقق اهداف تولید، سرمایه‌گذاری و تولید ثروت، پروژه‌های در دست اجرا در حیطه احداث و توسعه میدان‌های گاز و نفت، مسئولیت‌ اجتماعی، پروژه‌های پژوهشی با مراکز علمی و دانش‌بنیان‌ها پرداخت.

وی با اشاره به حمایت‌های مدیرعامل شرکت ملی نفت از برنامه‌های تولیدی و توسعه‌ای این شرکت گفت: طبق برنامه‌های ابلاغی از سوی شرکت ملی نفت ایران در بحث تولید حداکثری بر آنیم با توسعه میدان‌های نفت و گاز این شرکت نسبت به افزایش تولید نفت برنامه‌ریزی کنیم و در بحث گاز نیز پروژه‌های ضربتی این شرکت در قالب EPCF در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران همچنین ماهیت نفت مناطق مرکزی ایران را در پی مأموریت‌های جدید تولید نفت و گاز را که از سوی شرکت ملی نفت ایران به آن محول شده است، پروژه‌محور بیان کرد و گفت: این شرکت با محوریت مدیریت سرمایه‌گذاری همواره در پی جذب سرمایه بوده و طرح‌هایی را در همین راستا برنامه‌ریزی کرده است.

حیدری پیرامون حمایت از طرح‌های پژوهشی و کالای ساخت داخل یادآور شد: یکی از مسائل بسیار مهم که در این شرکت همواره مورد توجه بوده حمایت از کالای ساخت داخل و دانش فنی - تخصصی بومی است و با توجه به تنوع قطعات و تجهیزات موردنیاز در چاه‌ها، بهره‌مندی از دانش علمی ایرانی، ساخت بار اول و حمایت از سازندگان داخلی همواره سرلوحه انعقاد قراردادهای پروژه‌های این شرکت است.

وی پروژه‌های پژوهشی و ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان را از نقاط قوت این شرکت دانست و افزود: گستره منطقه عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در ۱۷ استان کشور باعث شده با دانشگاه‌ها و مراکز علمی - پژوهشی زیادی ارتباط برقرار شود که در به ثمر نشستن، بهره‌مندی، راه‌اندازی و عملیاتی‌ کردن میدان‌های نفت و گاز تأثیر خود را نشان دهد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی، چابک‌سازی و اتخاذ تصمیم‌های سازنده را در تقویت پروژه‌های پژوهشی مهم دانست و ادامه داد: تسریع در فرآیند تصمیم‌گیری و اجرایی‌ کردن پروژه‌های پژوهشی می‌تواند در تولید حداکثری از میدان‌های هیدروکربوری تأثیری بسزا داشته باشد.

حیدری اظهار کرد: در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ۱۲ کمیته تخصصی و شورای پژوهشی در بخش‌های مختلف بیش از ۸۲ پروژه پژوهشی را پس از بررسی و تصویب تا حصول نتیجه و اجرایی‌ شدن در حال اجرا دارد که بخش مهمی از این پروژه‌ها نهایی شده است.

کد خبر 633548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =