وزارت نفت دولت سیزدهم احیاکننده دیپلماسی انرژی بود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت و وزارت نفت دولت سیزدهم احیاکننده دیپلماسی انرژی در کشور بودند و خدمات وزارت نفت در این حوزه قابل توجه و تقدیر است.

به گزارش خبرنگار شانا، منصور شکرالهی صبح امروز (پنجشنبه، نهم آذرماه) در همایش «تقدیر از تلاشگران سوخت‌رسانی»  با حضور جمعی از مدیران وزارت نفت و صنعت پالایش و پخش و دست‌اندرکاران عرصه سوخت‌رسانی در دیگر دستگاه‌های کشور، بیان کرد: وزارت نفت دولت سیزدهم احیاکننده دیپلماسی فعال انرژی بوده است که امضای قرارداد سه‌جانبه سوآپ گاز بین ایران، ترکمنستان و آذربایجان، فروش نفت در حیاط خلوت آمریکا، صادرات حجم قابل توجهی نفت خام و میعاتات گازی از خدمات ارزشمند وزارت نفت و اقدامات خوب مقام عالی وزیر نفت بوده است.

وی افزود: توسعه همکاری با کشورهای آمریکای لاتین با امضای قراردادها و تفاهم‌نامه‌های متعدد و صادرات خدمات فنی - مهندسی نیز از دیگر اقدام‌هلی مهم وزارت نفت دولت سیزدهم بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباطات تنگاتنگ وزارت نفت در منطقه و فراتر از آن در پروژه‌های فراسرزمینی که در این دولت شکل‌ گرفت، در اقتصاد کشور تأثیرگذار خواهد بود.

شکرالهی بیان کرد: وصول درآمدهای نفتی، افزایش تجارت فرآورده‌های نفتی پتروشیمی، تحقق پروژه‌های فراسرزمینی در حوزه صنایع پالایشی و پتروشیمی برای نخستین بار در این دولت، تحقق تعهدات بودجه‌ای و افزایش وصول درآمدهای صادرات نفت کارهای بزرگی بوده است که به صورت ویژه از وزیر نفت و همه کارکنان وزارت نفت تشکر می‌کنم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ مشکل اساسی در سوخت‌رسانی ایجاد شد که از مدیرعامل پیشین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای تلاش برای ایجاد تراز بین تولید و مصرف قدردانی می‌کنم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نوسازی سامانه هوشمند سوخت با استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، تأمین مطلوب سوخت نیروگاه‌ها و جلوگیری از خاموشی در کشور از دیگر اقدام‌های مؤثر وزرات نفت دولت سیزدهم و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بوده که قابل تقدیر است.

کد خبر 633861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =