پالایشگاه نفت بندرعباس شرکت برتر انجمن مدیریت سبز اروپا شد

شرکت پالایش نفت بندرعباس در هجدهمین دوره همایش مدیریت سبز از سوی انجمن مدیریت سبز اروپا به‌عنوان شرکت برتر معرفی و تجلیل شد.

به گزارش شانا به نقل از پالایش نفت بندرعباس، این شرکت با اجرای طرح تغییر خوراک واحد کاهش گرانروی و افزایش ظرفیت پالایش نفت خام به مقدار ۳۰ هزار بشکه در روز و ارزیابی نتایج سبز مبتنی بر محاسبه ردپای کربن و کاهش ۳۷.۴۲ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای با اجرای این طرح، از انجمن مدیریت سبز اروپا گواهینامه مدیریت کربن ( Carbon Saving) و گواهینامه مسئولیت‌پذیری با رویکرد سبز (Green CSR Label) دریافت کرد.

هاشم نامور، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در این زمینه گفت: طرح تغییر خوراک واحد کاهش گرانروی که با منطق EAST در چهار شاخص محیط زیستی، اقتصادی، اجتماعی و فناوری نوین از سوی انجمن مدیریت جهانی سبز ارزیابی شد، از طرح‌های ارزشمند اجراشده در پالایشگاه نفت بندرعباس است که به موجب آن، بدون هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری و تنها با استفاده از خلاقیت، خرد جمعی، تغییرات تجهیزاتی و فرآیندی ظرفیت پالایش در این پالایشگاه ۳۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

وی افزود: با توجه به نتایج سبز مبتنی بر محاسبه ردپای کربن و دستاوردهای زیست محیطی اجرای این طرح از جمله کاهش مصرف انرژی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ۳۷.۴۲ درصد و بر مبنای مدل‌های بیست‌وهفت‌گانه مدیریت سبز، شرکت پالایش نفت بندرعباس از بین ۵۸۵ سازمان تولیدی و خدماتی موفق به دریافت گواهینامه مدیریت کربن (Carbon Saving) از انجمن مدیریت سبز اروپا شد.

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس با بیان اینکه این موفقیت حاصل تعهد شرکت پالایش نفت بندرعباس در تحقق توسعه سازگار با محیط زیست است، تصریح کرد: به‌واسطه پوشش شاخص‌های مدیریت سبز، کاهش هزینه‌های اقتصادی و آلودگی‌های زیست محیطی و مصرف بهینه منابع انرژی و بازخوردهای آن بر جامعه، گواهینامه مسؤلیت‌پذیری با رویکرد سبز (Green CSR Label) نیز از سوی انجمن مدیریت سبز اروپا به این شرکت اهدا شد.

نامور بیان کرد: کاهش و پیشگیری از آلودگی محیط زیست، بهبود کیفیت نفت کوره نهایی پالایشگاه و کاهش مقدار گوگرد آن، افزایش بهره‌وری، بهینه‌سازی مصرف انرژی، ارتقای سطح دانش، ایجاد بسترهای لازم برای تربیت نیروهای متخصص و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری نسبت به توان تولید داخلی از دیگر دستاوردهای اجرای طرح مبتکرانه افزایش ۳۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت پالایش نفت خام در واحد کاهش گرانروی بود که تنها با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تخصص کارکنان این شرکت اجرا شد.

هجدهمین دوره همایش مدیریت سبز با محوریت دانش سبز به‌منظور کاهش هزینه‌های تولید و آلودگی‌های زیست محیطی با حضور شرکت‌های معتبر تولیدی و خدماتی کشور در تهران برگزار شد.

کد خبر 633999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =