امضای ۶۰ قرارداد مهم برای تأمین و تولید قطعات موردنیاز در نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از امضای ۶۰ قرارداد مهم برای تأمین و تولید قطعات موردنیاز در این مجموعه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی از تهیه و تأمین بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ قلم کالا به ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون در این شرکت خبر داد و گفت: از مجموع ۲ هزار و ۹۰۰ قلم کالا بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ قلم از آن به ارزش بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از سوی سازندگان داخلی و به سفارش این شرکت ساخته شده است.

وی افزود: این اقلام در قالب ۶۵۰ درخواست از اداره‌های مختلف توسط شرکت‌های داخلی ساخته شده و این مقدار خرید نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران اظهار کرد: این شرکت همچنین از ابتدای امسال بیش از ۹۰۰ قلم کالا به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از فروشندگان و تأمین‌کنندگان در شهر گچساران خریداری کرده که این حجم از خرید کالا تأثیری بسزا در توانمندسازی، ایجاد اشتغال و گردش مالی و رونق اقتصادی در شهرستان گچساران داشته است.

کمالی در ادامه از امضای ۶۰ قرارداد مهم برای تأمین و تولید قطعات موردنیاز این شرکت خبر داد.

وی با بیان اینکه مجموع ارزش این قراردادها حدود ۳ هزار میلیارد ریال است، اظهار کرد: خرید سیستم‌ها و قطعات توربین و کمپرسورهای گازی و تلمبه‌های نفت و قطعات الکترونیک و ابزار دقیق از جمله قراردادهایی هستند که مجوزهای امضای قرارداد آنها صادر ‌شده است.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد این قراردادها از تولیدات شرکت‌های داخلی است، افزود: عمده این نیازها شامل ماشین‌آلات، قطعات الکتروپمپ‌ها، توربوکمپرسورها، تجهیزات، موادشیمیایی و خدمات و نرم‌افزار در حوزه‌های فنی و عملیاتی و خدماتی است.

کمالی گفت: با توجه به قانون حمایت از تولید بار اول در معامله با شرکت‌های ‌دانش‌بنیان، برخی نیازهای فناورانه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از این طریق در دست پیگیری است و تأکید این شرکت استفاده حداکثری از توانمندی‌های شرکت‌های داخلی با برنامه‌ریزی دقیق و نیازسنجی صحیح در کنار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است و بر همین اساس استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه ساخت قطعات حساس و پیچیده از نمونه‌های بارز در این زمینه به‌شمار می‌رود.

کد خبر 634100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =