خبرهای صنعت گاز از اجرای پروژه مهم در شرق کشور

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران افزایش حجم انتقال گاز در استان‌های شرقی کشور را از دستاوردهای اجرای پروژه خط لوله دوراهی دشتک - نهبندان - سربیشه دانست و اعلام کرد این خط لوله، روزانه تا ۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت انتقال گاز در این منطقه می‌افزاید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رضا نوشادی در این باره گفت: در صورت احداث یک ایستگاه تقویت فشار گاز در مسیر خط لوله، امکان افزایش انتقال به ۱۰ تا ۱۱ میلیون مترمکعب گاز در روز فراهم می‌شود.

>>> ببینید؛

پروژه خط لوله گاز «دوراهی دشتک - نهبندان»

وی ادامه داد: پروژه خط لوله گاز دوراهی دشتک - نهبندان - سربیشه به طول ۳۰۰ کیلومتر با برآورد ارزش سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون یورو تعریف شده و در دستور کار شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران قرار گرفته است. این پروژه از انتهای خط انتقال گاز زاهدان - دوراهی دشتک آغاز می‌رسد و پس از عبور از نهبندان به سربیشه در خراسان جنوبی می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران توضیح داد: این پروژه پس از بررسی فنی و تعیین روش اجرا در ۲ فاز مشتمل بر فاز اول، حدفاصل دوراهی دشتک - نهبندان به طول  ۱۷۶ کیلومتر و فاز دوم، حدفاصل نهبندان - سربیشه به طول ۱۲۲ کیلومتر، اولویت‌بندی و برای اجرا به طرح خط هفتم سراسری ابلاغ شد.

نوشادی با اشاره به پیشرفت حدود ۹۰ درصدی فاز اول این خط لوله، برای بهره‌برداری آن در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد و افزود: این پروژه با هدف تکمیل رینگ شرقی کشور و به‌منظور کاهش ناترازی و پایداری جریان گاز در شبکه انتقال و افزایش پایداری شبکه گاز استان خراسان جنوبی تعریف شده است.

وی با اشاره به فاز دوم این پروژه که به طول ۱۲۲ کیلومتر از نهبندان به سربیشه در دستور کار است، اظهار کرد: فاز دوم پروژه نیز به‌طور موازی با فاز نخست در دستور کار قرار گرفته و مشاور طراحی مشخص و طراحی پایه آغاز شده که امیدواریم تا نیمه نخست سال ۱۴۰۴، امکان بهره‌برداری از این فاز نیز به‌طور کامل محقق شود.

کد خبر 634762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =