صرفه‌جویی ۴۲۰ میلیارد ریالی در شرکت نفت و گاز آغاجاری

مدیر فنی شرکت نفت و گاز آغاجاری اظهار کرد: عملیات تعویض شیرآلات و احیای چاه شماره ۲۱ میدان رامشیر شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در اقدامی جهادی در مدت زمان ۶ ساعت و بدون استقرار دکل در شرایطی ایمن و با موفقیت انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، حیدر الیاسی‌نیا تصریح کرد : با توجه به مشکلات ناشی از نشت داخلی در چاه شماره ۲۱ میدان رامشیر، تعویض شیرآلات معیوب سرچاهی بدون حضور دکل و با رعایت فاکتورهای ایمنی و زیر نظارت مستقیم کارشناسان مهندسی بهره‌برداری شرکت آغاجاری و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با موفقیت انجام شد.

وی با اشاره به توان تولید ۳ هزار بشکه‌ای این چاه در روز و نقش آن در اقتصاد کشور گفت: با تزریق سیالات و کاهش فشار چاه، عملیات جداسازی تاج چاه و تعویض شیرآلات معیوب با همکاری گروه‌های عملیاتی و پشتیبانی شرکت آغاجاری، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت سرویس‌دهنده AFP انجام شد.

مدیر فنی شرکت نفت و گاز آغاجاری نتایج این عملیات را موفقیت‌آمیز دانست و تصریح کرد: جلوگیری از توقف تولید چاه به‌مدت چهار ماه، معادل ۳۶۰ هزار بشکه نفت و صرفه‌جویی در هزینه‌های تعمیر با دکل حفاری، معادل  ۴۲۰ میلیارد ریال بود.

کد خبر 636429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =