حرکت به سمت توسعه میدان‌های جدید در نفت مناطق مرکزی

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: این شرکت کارنامه‌ای موفق در تولید نفت و گاز و ذخیره‌سازی گاز طبیعی دارد، با این همه مسیر و چشم‌انداز آینده حرکت به سمت توسعه میدان‌های جدید است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری در نشست پیش‌بینی تولید برای نیمه نخست سال ۱۴۰۳ شرکت تابع بهره‌برداری نفت و گاز شرق و منطقه عملیاتی سراجه قم درباره رویکرد و چشم‌انداز تازه این شرکت اظهار کرد: ساختار فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی از تولیدمحور بودن به سمت توسعه‌محور و انجام طرح و پروژه‌های کلان ملی می‌رود. در این رابطه تطابق، همگامی و همراهی مجموعه مدیریت و کارکنان برای دستیابی به این موضوع مهم حیاتی است.

وی افزود: با همت همکاران شرکت شرق و سراجه و مجموعه مدیریت تولید در بخش ذخیره‌سازی رکورد بی‌نظیری هم در تزریق و مهم در بازتولید داشتیم که این نکته حاصل همت و همدلی همکاران در سه شرکت زیرمجموعه و منطقه مهم سراجه بوده است و از مدیریت تولید و مجموعه شرکت شرق قدردانی کرد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ادامه داد: مدیریت فنی شرکت نفت مناطق مرکزی و مجموعه شرکت شرق باید افزون بر مدیریت تولید صیانتی از مخازن، با همین یکدلی سعی در توسعه میدان‌های جدید در شرق کشور کنند تا بتوانند در بحث ناترازی انرژی کمک شایانی به هموطنان عزیز در شرق کشور داشته باشند.

حیدری در ادامه نشست پیش‌بینی تولید منطقه عملیاتی سراجه قم اظهار کرد: میدان گازی سراجه قم به‌عنوان نخستین مخزن ذخیره‌سازی گاز در سطح خاورمیانه، جایگاهی حیاتی در تثبیت گاز شهر تهران و شمال مرکزی ایران به‌عهده دارد. در این میدان از ابتدای دوره تزریق امسال تاکنون در مجموع  ۸۱۴ میلیون مترمکعب گاز تزریق شده و میزان گاز باقی‌مانده در پایان دوره تزریق در این مخزن یک میلیارد و ۱۹۱ میلیون مترمکعب  است، همچنین مقدار بازتولید در مجموع ۶۰۲ میلیون متر مکعب و مقدار گاز باقیمانده در پایان تولید نیز  ۵۸۹ میلیون مترمکعب است.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق مسئولیت تامین گاز استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، شمالی، گلستان، مازندران و بخشی از استان سمنان را به‌عهده دارد. محدوده فعالیت این شرکت به وسعت ۲۵ در ۷۵ کیلومترمربع است. با توجه به ویژگی‌های خاص میدان‌های تحت پوشش این شرکت از نظر نوع گاز تولیدی، قطعات و تجهیزات مورد استفاده، دوری از دیگر میدان‌های گازی، پیچیدگی‌های فنی و تولیدی، هم‌مرز بودن با کشور ترکمنستان و شرایط خاص آب و هوایی، این شرکت را به نقطه حساس و راهبردی تبدیل کرده است. میدان‌های خانگیران و گنبدلی و میدان در حال توسعه توس از جمله میدان‌های زیر پوشش این شرکت است.

کد خبر 637902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =