اهتمام ویژه مناطق نفت‌خیز جنوب بر پاسداشت هویت‌های تاریخی صنعت نفت

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: این شرکت بر پاسداشت میراث تاریخی نفت و بازتولید هویت‌های آن اهتمام ویژه دارد و همه مدیریت‌ها با تمام توان برای برپایی نخستین نمایشگاه موزه‌ها، اشیا و اسناد تاریخی صنعت نفت اقدام‌های ارزنده‌ای داشته‌اند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، سعید آتشبار در آیین گشایش نخستین نمایشگاه موزه‌ها، اشیا و اسناد تاریخی صنعت نفت با اشاره به همت بالای مدیران این صنعت همسو با توجه به مباحث فرهنگی در کنار اصول فنی و تخصصی اظهار کرد: صنعت نفت در دولت‌های مختلف کمتر مدیرانی به خود دیده است که هم فنی و هم فرهنگی باشند، از این رو برپایی این نمایشگاه نقطه آغاز و راهگشایی برای برپایی نمایشگاه دائمی موزه‌های نفت در آینده است.

وی با اشاره به استفاده از فضای تاریخی برای برپایی نمایشگاه موزه‌ها، اشیا و اسناد تاریخی صنعت نفت گفت: مدیران، کارشناسان و نخبگان صنعت نفت در این محل تربیت شده‌اند، از این رو قدمت و سابقه تاریخی این فضا دلیلی شد تا این نمایشگاه در دل آن برگزار شود.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: اگرچه نفت ره‌آورد مدرنیته است و دانش و تکنیسین‌های آن از کشورهای خارجی وارد ایران اسلامی شده‌اند، اما باید میان فرهنگ، خرد و دانش ایران اسلامی در این زمینه پیوند جدی برقرار کنیم.

آتشبار با اشاره به قدمت ۱۱۳ ساله صنعت نفت ادامه داد: این صنعت جامعه‌شناسی خود را پیدا کرده و دانش اقتصادی، حقوق، دیپلماسی و فلسفه مختص خود را دارد، افزون بر آن هم‌اکنون در حال دریافت موافقت‌های لازم برای برپایی همایش فرزانگان صنعت نفت و نخبگان علوم انسانی در سال آینده در همین مکان هستیم.

وی با اشاره به کشف دانش‌های نفتی گفت: با تأکید مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه موزه‌ها پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌ایم و موزه مسجدسلیمان پس از چند سال رکود به‌دلیل کمبود توجه و مباحث بودجه‌ای در حال راه‌اندازی است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه امیدواریم با همتی که در صنعت نفت وجود دارد، موزه‌های نفت احیا شود، تصریح کرد: در کنار گشایش این نمایشگاه موزه دارخوین نیز در گام نخست اجرا شده است، همچنین سایت موزه اهواز نیز در حال راه‌اندازی است، از این رو برگزاری این نمایشگاه را می‌توان حرکتی مهم و آغازی برای راه‌اندازی موزه دائمی نفت در جنوب کشور دانست.

کد خبر 638888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =