استقبال تهران از حضور شرکت‌های ترکیه‌ای در صنعت نفت ایران

وزیر نفت با اشاره به تمایل شرکت‌های ترکیه‌ای برای حضور در پروژه‌های بالادست صنعت نفت ایران به‌ویژه توسعه میدان‌های گازی گفت: از حضور آنها در پروژه‌های صنعت نفت کشور استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی روز پنجشنبه (۱۶ فروردین‌ماه) در حاشیه دیدار با آلپ ارسلان بایراکتار، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه مذاکرات امروز با هدف پیگیری توافق‌های دوجانبه و دستورهای رؤسای‌ جمهوری دو کشور برای رساندن حجم مبادلات تجاری به ۳۰ میلیارد دلار انجام شده است، گفت: امروز به‌صورت رسمی مذاکرات شرکت‌های ملی گاز ایران و بوتاش ترکیه بر سر مسائل فنی برای تمدید قرارداد صادرات گاز به ترکیه آغاز شد.

وی با اشاره به تمایل شرکت‌های ترکیه‌ای برای حضور در پروژه‌های بالادست صنعت نفت ایران به‌ویژه توسعه میدان‌های گازی اظهار کرد: وزیر انرژی ترکیه امروز فهرستی از شرکت‌های توانمند و فعال ترکیه‌ای را برای مشارکت در پروژه‌های صنعت نفت ایران معرفی کرد.

وزیر نفت با یادآوری اینکه طی ماه‌های گذشته بیش از ۳۳ میلیارد دلار قرارداد در بخش‌های مختلف صنعت نفت با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی امضا شده است، اظهار کرد: بخش انرژی می‌تواند بخش یزرگی از هدف تجارت ۳۰ میلیارد دلاری بین دو کشور را محقق کند.

اراده جدی ترکیه برای ادامه و افزایش خرید گاز از ایران

در ادامه وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه نیز با تأکید بر اینکه حضورش در تهران با هدف نشان دادن علاقه و اراده بالای ترکیه برای تمدید قرارداد واردات گاز از ایران است، گفت: گاز برای ترکیه حوزه‌ای حیاتی است، زیرا انرژی بخش عمده‌ای از بخش خانگی، تجاری و صنایع این کشور با گاز تامین می‌شود و در عین حال ما به‌دنبال تنوع در مسیرهای واردات گاز خود هستیم و در این میان ایران یکی از اصلی‌ترین و مهمترین تامین‌کنندگان گاز مورد نیاز ماست.

بایراکتار سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترکیه‌ای در توسعه میدان‌های گازی ایران و نوسازی زیرساخت‌های انتقال گاز را از جمله مهم‌ترین محورهای مذاکره با همتای ایرانی خود برشمرد و گفت: مذاکرات در این زمینه بی‌شک ادامه خواهد داشت.

کد خبر 639442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =