گازرسانی به صنایع عمده استان بوشهر افزایش یافت

گازرسانی به صنایع عمده استان بوشهر طی سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال دو هزار و 200 مترمکعب در ساعت افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با بیان این که هم اکنون گازرسانی پایدار به 102 مشترک عمده صنعتی سطح استان تداوم دارد به خبرنگار شانا گفت: با توجه به سیاستهای شرکت ملی گاز ایران، گازرسانی به این صنایع شاهد افزایش چشمگیری بوده است.
 
غلامعباس حسینی افزود: پتروشیمیهای استان که وظیفه تامین خوراک و سوخت بسیاری از صنایع دیگر را بر عهده دارند، شاخص ترین مصرف کنندگان گاز استان بشمار می روند که از جمله مهم ترین آنها می توان به پتروشیمی مبین با ظرفیت یک میلیون مترمکعب گاز اشاره کرد.
 
وی، نیروگاهها را از دیگر صنایع عمده استان برشمرد و اظهار کرد: با گازرسانی به پنج نیروگاه بزرگ در شهرهای بوشهر، عسلویه، کنگان و گناوه شاهد صرفه جویی در هزینه ها و بهبود محیط زیست از طریق حذف آلودگیهای سوختهای فسیلی بوده ایم.
 
به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر، این شرکت در ارتباط با ایستگاههای سی ان جی نیز تلاش کرده تا در بیشتر نقاط استان، گازرسانی به این ایستگاهها را محقق کند و در این ارتباط تاکنون گازرسانی به 37 ایستگاه سی ان جی اجرا شده است.
 
حسینی در ادامه از گازرسانی به 11 شهرک صنعتی و چند کارخانه تولید سیمان، گچ ، آسفالت و... در استان خبر داد و افزود: با گازرسانی به صنایع کوچک و بزرگ و تقویت زیرساختهای موجود، شاهد رونق هرچه بیشتر صنایع و در نتیجه شکوفایی اقتصاد استان خواهیم بود.
 
وی در ادامه از گازرسانی به بیمارستانها و مراکز درمانی خبرداد و افزود: با تلاش این شرکت، گازرسانی به هفت بیمارستان و مرکز درمانی در استان محقق شده که بی شک در آینده شاهد تداوم روند گازرسانی به مراکز درمانی بیشتری خواهیم بود.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر تاکید کرد: این شرکت از جمله پنج شرکت گازرسانی برتر کشور در زمینه فروش گاز به صنایع محسوب می شود.
 
وی یادآور شد: برنامه های متعدد و ارزشمندی برای شکوفایی هرچه بیشتر صنایع استان از طریق گازرسانی به آنها در پیش داریم که از آن جمله می توان به گازرسانی به پتروشمیهای متانول کاوه و سیراف انرژی با اختصاص اعتبار 40 میلیارد تومان و اجرای 20 کیلومتر خط لوله و نیز گازرسانی به کارخانه سیمان مند دشتی با اجرای 23 کیلومتر خط انتقال اشاره کرد.
 
وی همچنین گازرسانی به یک بیمارستان و نیروگاه گازی دیگر و نیز چند واحد صنعتی در استان را از دیگر برنامه های مهم پیش رو در بخش گازرسانی به صنایع با هدف بهینه سازی مصرف سوخت و نیز کاهش آلودگیهای زیست محیطی عنوان کرد.
کد خبر 265480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =